بررسی تصویر ذهنی مصرفکنندگان برند حلال با بهرهگیری از تکنیک تحلیل شبکههای عصبی
(ندگان)پدیدآور
احدی, پریصابریان, فاطمهپانی, بهنازنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رشد سریع بازار حلال و فرصتهای ناشناختة بسیاری که به همراه دارد، توجه فعالان اقتصادی و بازاریابان جهانی را به خود جلب کرده است. شناخت تصویر ذهنی مصرفکنندگان از برند حلال، به درک رفتار آنها کمک کرده و فعالیت در بازار حلال را برای شرکتها و مؤسسات تجاری تسهیل میکند. این پژوهش با هدف بررسی تصویر ذهنی مصرفکنندگان از برند حلال انجام گرفته است .پژوهش حاضر، دارای جهتگیری کاربردی، راهبرد پیمایشی و هدف اکتشافی - توصیفی است. با استفاده از تکنیک شبکة عصبی و نرمافزار متلب (Matlab)، به تحلیل دادههای جمعآوریشده ازطریق مصاحبه با 48 نفر از متخصصان و مدیران آشنا با برند حلال و مصرفکنندة آن در حوزة بازاریابی، فروش و تحقیق و توسعه پرداخته شد. نمونهها به روش هدفمند غیرتصادفی انتخاب شدند. تعداد نمونه تا حد رسیدن به اشباع نظری به روش گلولهبرفی مشخص شد. نتایج نشان داد تصویر ذهنی مصرفکنندگان ایرانی از برندهای حلال دربرگیرندة ویژگیهای زیر است: مسئولیتپذیربودن تولیدکننده، منفعت و سودبخشی محصولات، کیفیت محصولات، ایجاد وفاداری در مشتری، ایجاد آرامش در مشتری و تمایز محصولات.
کلید واژگان
برند حلالتصویر ذهنی برند
تکنیک شبکه عصبی
مصرفکنندگان ایرانی.
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه الزهرادانشگاه الزهرا. دانشکده مدیریت
دانشگاه الزهرا. دانشکذه مدیریت




