• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تصویر ذهنی مصرف‌کنندگان برند حلال با بهره‌گیری از تکنیک تحلیل شبکه‌های عصبی‎ ‎

    (ندگان)پدیدآور
    احدی, پریصابریان, فاطمهپانی, بهناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    858.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رشد سریع بازار حلال و فرصت‌های ناشناختة بسیاری که به همراه دارد، توجه فعالان اقتصادی و بازاریابان جهانی را به خود جلب کرده است. شناخت تصویر ذهنی مصرف‌کنندگان از برند حلال، به درک رفتار آنها کمک کرده و فعالیت در بازار حلال را برای شرکت‌ها و مؤسسات تجاری تسهیل می‌کند. این پژوهش با هدف بررسی تصویر ذهنی مصرف‌کنندگان از برند حلال انجام گرفته است .پژوهش حاضر، دارای جهت‌گیری کاربردی، راهبرد پیمایشی و هدف اکتشافی - توصیفی است. با استفاده از تکنیک شبکة عصبی و نرم‌افزار متلب (Matlab)، به تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده ازطریق مصاحبه با 48 نفر از متخصصان و مدیران آشنا با برند حلال و مصرف‌کنندة آن در حوزة بازاریابی، فروش و تحقیق و توسعه پرداخته شد. نمونه‌ها به روش هدفمند غیرتصادفی انتخاب شدند. تعداد نمونه تا حد رسیدن به اشباع نظری به روش گلوله‌برفی مشخص شد. نتایج نشان داد تصویر ذهنی مصرف‌کنندگان ایرانی از برندهای حلال دربرگیرندة ویژگی‌های زیر است: مسئولیت‌پذیربودن تولیدکننده، منفعت و سودبخشی محصولات، کیفیت محصولات، ایجاد وفاداری در مشتری، ایجاد آرامش در مشتری و تمایز محصولات.
    کلید واژگان
    برند حلال
    تصویر ذهنی برند
    تکنیک شبکه عصبی
    مصرف‌کنندگان ایرانی.‏

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه الزهرا
    دانشگاه الزهرا. دانشکده مدیریت
    دانشگاه الزهرا. دانشکذه مدیریت

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2019.118800.1849
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_24304.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158142

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب