تعیین دامنة توسعة کسبوکارهای خدمات محصول محصور، در شرکتهای تولیدکنندة کالاهای صنعتی؛ مورد مطالعه: صنعت تولید تجهیزات سنگین- شرکت آلفا
(ندگان)پدیدآور
مفاخری, خدیجهسعید نیا, حمیدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه شرکتهای تولیدکننده تلاش میکنند با استفاده از راهحلهای یکپارچه مانند پیشنهاد خدمت - محصول ترکیبی، موقعیت راهبردی خود را نزد مشتریان بازتعریف کنند تا از مزایای ارائة خدمات دورة عمر محصول، بهرهمند شوند. هدف این پژوهش، معرفی پدیدة خدماتمحوری و ارائة روشی برای سنجش و عملیاتیسازی دامنة کسبوکار خدمات صنعتی است. جامعة آماری پژوهش، 140 نفر از مدیران عامل شرکت آلفا و شرکتهای تابعة آن، مدیران میانی و کارشناسان مرتبط با حوزة خدمات است. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش تحلیل عاملی (اکتشافی و تأییدی) و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. از میان 32 آیتم اولیه برای دامنة خدمات محصولمحور، 17 آیتم در قالب چهار مؤلفة خدمات فنی و بهینهسازی محصول، خدمات تحقیق و توسعه، خدمات مرتبط با کسبوکار مشتری و خدمات بهاشتراکگذاری اطلاعات محصول با مشتریان تعیین شده است. مقایسة نتایج حاصل از این سنجش با موقعیت کنونی خدمات شرکت آلفا، نشان میدهد استفاده از الگوی جدید، موجب بهبود شاخصهای ارزیابی میشود.
کلید واژگان
خدماتیشدن تولیدکنندهسیستمهای خدمت - محصول
طبقهبندی خدمات
پیوستار خدمات
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایراندانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران




