نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعندلیب, داودfa_IR
dc.contributor.authorمقتدری, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:35:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:35:16Z
dc.date.available1399-07-08T23:35:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:35:16Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-23en_US
dc.date.submitted1396-02-03fa_IR
dc.identifier.citationعندلیب, داود, مقتدری, علی اکبر. (1397). بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی استان یزد. تحقیقات بازاریابی نوین, 8(3), 59-78. doi: 10.22108/nmrj.2019.102714.1226fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2019.102714.1226
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_23289.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158111
dc.description.abstractامروزه تنوع نیازهای بشری و افزایش رقابت، باعث روی آوردن سازمان‌ها به توسعة محصولات جدید شده است؛ هم‌چنین به دلیل اهمیت مباحث زیست‌محیطی، تمرکز بر توسعة محصول سبز از اهمیت فراوانی برخوردار است. هدف از نگارش مقالة پیش رو، در درجة نخست شناسایی عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد است. شناسایی معیارهای رتبه‌بندی و امتیازدهی به آنها از دیگر اهداف این پژوهش است و در نهایت مدل توسعة محصول سبز طراحی شده است. جامعة آماری پژوهش، شامل خبرگان حوزة صنعت کاشی و سرامیک استان یزد است. در این تحقیق، ضمن مطالعه و بررسی مقالات معتبر فارسی و انگلیسی مرتبط با موضوع (روش کتابخانه‌ای)، از نظرات خبرگان و کارشناسان نیز به روش پرسشنامه استفاده شده است. با توجه به پیشینة تحقیق و هم‌چنین نظرسنجی از خبرگان این صنعت، 40 عامل، عوامل مؤثر و 7 معیار ازجمله معیارهای رتبه‌بندی شناسایی شده است؛ سپس با استفاده از آزمون آماری و تکنیک تصمیم‌گیری چندشاخصة آنتروپی و تاکسونومی، 10 عامل با بیشترین رتبه انتخاب شدند. در نهایت نیز با استفاده از روش مدل‌سازی ساختار تفسیری، مدلی برای توسعة محصول سبز طراحی شد که مواردی همچون ارزیابی تأمین‌کنندگان از منظر مباحث زیست‌محیطی، امکان استفادة دوباره و بازیافت پسماندها، بسته‌بندی سبز و تمایز با تولید محصولات جدید، در سطوح بالای این مدل قرار گرفتند.fa_IR
dc.format.extent1228
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2019.102714.1226
dc.subjectتوسعة محصول جدیدfa_IR
dc.subjectتوسعة محصول سبزfa_IR
dc.subjectروش‌های تصمیم‌گیری چندشاخصهfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی ساختاری تفسیریfa_IR
dc.titleبررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی استان یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی بخش مدیریت صنعتی، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموختة کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزدfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage59
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد