ارائه الگویی بهینه در جهت استقرار خدمات بانکداری الکترونیک با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان (مطالعه موردی بانک مسکن در شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
کریمی, فرزادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر درصدد ارائه الگویی بهینه در جهت استقرار خدمات بانکداری الکترونیک با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان در نظام بانکی کشور می باشد. مهمترین منبع اطلاعاتی در این تحقیق نظرات و خواست مشتریان است، لذا به منظور دخالت ابهامات و عدم قطعیت در داده های کلامی و محاوره ای بدست آمده از مشتریان، در این تحقیق از منطق بازه ایی و استفاده از ترکیب دو روش تحلیل سلسله مراتبی بازه ای وتکنیک  VIKOR بازه ای استفاده شده است .نمونه آماری شامل 1500 مشتری شعب بانک مسکن در شهر تهران در سال 1392 است که به صورت تصادفی انتخاب شده اند.  نتایج حاکی از آن است که الگوی فعلی استقرار خدمات بانکداری الکترونیکی  در جهت رضایت و خواسته مشتریان نبوده است. لذا برای دستیابی به این هدف، الگوی پیشنهادی سرمایه گذاری برای توسعه و تجهیز دستگاه های خودپرداز، سیستم های تلفن بانک،کارت های الکترونیکی، بانکداری اینترنتی،  بانکداری مبتنی بر پایانه های فروش  و بانکداری مبتنی بر تلفن همراه  می بایست به ترتیب به مقادیر 32/21%، 72/9%، 96/26%، 18/18%، 36/15% و 46/8 % تغییر یابد.
کلید واژگان
بانکداری الکترونیکیروش های تصمیم گیری چند شاخصه
منطق بازه ایی
VIKOR
AHP
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan




