نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصیداحمدی, نسیمfa_IR
dc.contributor.authorشیرخدایی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorطبیبی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:35:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:35:04Z
dc.date.available1399-07-08T23:35:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:35:04Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationصیداحمدی, نسیم, شیرخدایی, میثم, طبیبی, محمدرضا. (1394). الویت بندی عوامل موثر در ارزیابی صادرکنندگان براساس شاخص انعطاف پذیری استراتژیک با استفاده از تکنیک تصمیم گیری FANP. تحقیقات بازاریابی نوین, 5(2), 37-52.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_17785.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158052
dc.description.abstractآنچه در دهه‌های اخیر بیش‌از‌پیش نمود پیدا کرده است، بین‌المللی شدن تجارت و روی ‌آوردن شرکت‌ها به بازار جهانی است. یکی از مهمترین راه‌ها برای ورود به بازارهای جهانی صادرات است، که نقش مستقیمی در توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد. چرا که با فراهم نمودن زمینه‌های کسب منابع ارزی، موجبات کسب درآمد برای شکل‌دهی ساختارهای اقتصادی، واردات و افزایش تولید را ایجاد می‌نماید. اما جهان در تلاطم و حرکت، درجه‌ی بی‌سابقه‌ای از تغییرات را در سال‌های اخیر تجربه کرده است. که انعطاف‌پذیری‌استراتژیک به‌منظور پاسخ به تهدیدات پیش آمده ناشی از تغییرات و در نهایت عدم‌اطمینان محیطی، تبدیل به مفهوم مهمی گشته است. در این مقاله سعی بر این است که پس از ارزیابی شاخص‌های انعطاف پذیری استراتژیک به اولویت بندی این عوامل جهت ارزیابی صادرکنندگان بپردازیم. در مقاله حاضر، پس از بومی سازی مدل کادوگان و همکاران (2012) که انعطاف‌پذیری استراتژیک در بحث صادرات را بیان می‌کند با استفاده از تکنیک FANP به تعیین اهمیت معیارهای مدل پرداخته شد. به این منظور نظرهای 12 نفر از خبرگان بازرگانی با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل آن‌ها از طریق نرم‌افزارهای اکسل و متلب صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش بیانگر اولویت بالای شاخص‌های : تعداد سال‌های فعالیت، تعداد کشورها و پس از آن شاخص-های نیاز به سرپرست در تصمیم‌گیری، تمرکز در تصمیم‌گیری، ارجاع تصمیمات کوچک است.fa_IR
dc.format.extent722
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.subjectصادراتfa_IR
dc.subjectانعطاف پذیریfa_IR
dc.subjectانعطاف‌پذیری استراتژیکfa_IR
dc.subjectFANPfa_IR
dc.titleالویت بندی عوامل موثر در ارزیابی صادرکنندگان براساس شاخص انعطاف پذیری استراتژیک با استفاده از تکنیک تصمیم گیری FANPfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage37
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد