بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و روابط دوستانه ارائهدهندگان خدمات پرتماس با مشتریان
(ندگان)پدیدآور
رحیمی, فرج الهاسدی, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ارائه خدمات با جذب و حفظ مشتریان، یکی از ابزارهای اساسی سازمانهای خدماتی برای بقا در محیط رقابتی امروزی است. خدمات پرتماس نیز از این قائده مستثنی نیستند. یکی از بسترهایی که برای رضایت و حفظ مشتریان در این گونه خدمات میتوان از آن استفاده شایانی کرد. روابط دوستانه بین ارائه دهندگان خدمات و مشتریان است. در مقاله حاضر، رابطه بین ویژگیهای شخصیتی مشتریان و روابط دوستانه مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه شامل 345 نفر مشتریان خدمات مشاوره و پزشکی شهر اصفهان است که از این مقدار 191 زن و 154نفر مرد بودهاند. اثر متغیرهای برونگرایی، معاشرتپذیری، ثبات احساس و اشتیاق به تجارب جدید و همچنین تاثیر روابط دوستانه بر رضایت و مراجعه دوباره مشتری مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه دادهها با استفاده از نرمافزار لیزرل 8.5 انجام شد. نتایج حاکی از آن است که متغیرهای برونگرایی و معاشرتپذیری بر روابط دوستانه، روابط دوستانه بر رضایتمندی و مراجعه دوباره مشتری، رضایتمندی بر مراجعه دوباره تاثیر مثبت و معناداری داشتهاند، اما تاثیر معناداری ثبات احساس و اشتیاق به تجارب جدید بر روابط دوستانه رد شدند.
کلید واژگان
خدمات پرتماسروابط دوستانه
ویژگیهای شخصیتی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه شهید چمران اهوازکارشناس ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز




