• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تصویر ذهنی کشور مبدا و شکل‌گیری ارزش برند محصولات الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, هادیزارعی, عظیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    269.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر تصویر ذهنی کشور مبدا بر شکل­گیری ارزش ویژه نام تجاری است. علاوه بر این، هدف ثانویه تحقیق بررسی تاثیر واسطه­ای درگیری ذهنی مصرف­کننده نسبت به محصول است. بدین منظور، چارچوب مفهومی تحقیق طراحی و روابط بین ساختارهای آن (تصویر ذهنی کشور مبدا، ابعاد ارزش ویژه، ارزش ویژه نام تجاری کل) مطرح گردید. داده­ها با استفاده از نظرات 602  نفر از دانشجویان کشور که دارنده لپ­تاپ و گوشی‌های تلفن همراه با نام‌های تجاری مورد بررسی بودند، جمع­آوری گردید. تحلیل عاملی اکتشافی، وفاداری به نام تجاری، کیفیت ادراکی و تداعی/ آگاهی را بعنوان ابعاد ارزش ویژه نام تجاری معرفی نمود. تحلیل رگرسیون و تحلیل همبستگی زیرگروه جهت آزمون فرضیات مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشاندهنده تاثیر تصویر ذهنی کشور بر ابعاد ارزش ویژه و ارزش وی‍ژه نام تجاری کل است. همچنین تاثیر تعدیل­گری درگیری ذهنی مصرف­کننده نسبت به محصول بر رابطه بین تصویر ذهنی کشور مبدا و ارزش ویژه نام تجاری تأیید گردید. مقاله حاضر از این جهت که از یک سو به شناسایی عوامل مؤثر‏ بر شکل­گیری ارزش ویژه نام تجاری و از سوی دیگر به تاثیر درگیری ذهنی مصرف­کننده نسبت به محصول از دیدگاه مصرف­کنندگان ایرانی می­پردازد، حائز اهمیت و درخور توجه است.
    کلید واژگان
    رفتار مصرف کننده
    ارزش وی‍ژه نام تجاری
    تصویر ذهنی کشور مبدا
    درگیری ذهنی مصرف کننده نسبت به محصول

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2011-11-22
    1390-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان
    استادیار دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان

    شاپا
    2228-7744
    URI
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_17605.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157900

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب