نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, عظیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:34:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:34:36Z
dc.date.available1399-07-08T23:34:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:34:36Z
dc.date.issued2011-11-22en_US
dc.date.issued1390-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, هادی, زارعی, عظیم. (1390). تصویر ذهنی کشور مبدا و شکل‌گیری ارزش برند محصولات الکترونیکی. تحقیقات بازاریابی نوین, 1(3), 109-128.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_17605.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157900
dc.description.abstractهدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر تصویر ذهنی کشور مبدا بر شکل­گیری ارزش ویژه نام تجاری است. علاوه بر این، هدف ثانویه تحقیق بررسی تاثیر واسطه­ای درگیری ذهنی مصرف­کننده نسبت به محصول است. بدین منظور، چارچوب مفهومی تحقیق طراحی و روابط بین ساختارهای آن (تصویر ذهنی کشور مبدا، ابعاد ارزش ویژه، ارزش ویژه نام تجاری کل) مطرح گردید. داده­ها با استفاده از نظرات 602  نفر از دانشجویان کشور که دارنده لپ­تاپ و گوشی‌های تلفن همراه با نام‌های تجاری مورد بررسی بودند، جمع­آوری گردید. تحلیل عاملی اکتشافی، وفاداری به نام تجاری، کیفیت ادراکی و تداعی/ آگاهی را بعنوان ابعاد ارزش ویژه نام تجاری معرفی نمود. تحلیل رگرسیون و تحلیل همبستگی زیرگروه جهت آزمون فرضیات مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشاندهنده تاثیر تصویر ذهنی کشور بر ابعاد ارزش ویژه و ارزش وی‍ژه نام تجاری کل است. همچنین تاثیر تعدیل­گری درگیری ذهنی مصرف­کننده نسبت به محصول بر رابطه بین تصویر ذهنی کشور مبدا و ارزش ویژه نام تجاری تأیید گردید. مقاله حاضر از این جهت که از یک سو به شناسایی عوامل مؤثر‏ بر شکل­گیری ارزش ویژه نام تجاری و از سوی دیگر به تاثیر درگیری ذهنی مصرف­کننده نسبت به محصول از دیدگاه مصرف­کنندگان ایرانی می­پردازد، حائز اهمیت و درخور توجه است.fa_IR
dc.format.extent269
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.subjectرفتار مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectارزش وی‍ژه نام تجاریfa_IR
dc.subjectتصویر ذهنی کشور مبداfa_IR
dc.subjectدرگیری ذهنی مصرف کننده نسبت به محصولfa_IR
dc.titleتصویر ذهنی کشور مبدا و شکل‌گیری ارزش برند محصولات الکترونیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage109
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد