نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدامی, سهیلاfa_IR
dc.contributor.authorخداداد حسینی, سید حمیدfa_IR
dc.contributor.authorمشبکی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorآذر, عادلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:34:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:34:29Z
dc.date.available1399-07-08T23:34:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:34:29Z
dc.date.issued2012-05-21en_US
dc.date.issued1391-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationخدامی, سهیلا, خداداد حسینی, سید حمید, مشبکی, اصغر, آذر, عادل. (1391). طراحی مدل چابکی مشتری با رویکرد قابلیتهای پویای سازمانی: بررسی نقش شایستگی IT، هوشیاری کارآفرینانه و زیرکی بازار. تحقیقات بازاریابی نوین, 2(1), 1-24.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_17585.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157867
dc.description.abstractسازمان‌ها در جهان امروزی با تلاطم محیطی زیادی مواجه‌اند به گونه‌ای که سطوح بالای تلاطم محیطی می‌تواند عملیات شرکت را فلج کند. در واقع، ستاده‌های عملکرد سازمان در اینگونه محیط‌ها وابستگی زیادی به توانایی شرکت در مدیریت تغییرات و انعطاف پذیری آن دارد. از آنجایی که یکی از عوامل مهم در محیط‌های متلاطم تغییر سریع در نیازها و ترجیح‌های مشتریان سازمان است و با توجه به رویکرد نوین بازاریابی در جهت الگو کردن نیازهای مشتریان؛ یکی از مهمترن قابلیت‌های پویای سازمان در جهت مدیریت تغییرات محیطی در چنین محیط‌هایی چابکی مشتری معرفی شده است. با توجه به نقش حیاتی چابکی مشتری در محیط‌های متلاطم رقابتی و جدید بودن این مفهوم در ادبیات بازاریابی؛ هدف تحقیق حاضر بررسی چگونگی دستیابی به این قابلیت مهم برای سازمان‌هاست. از آنجایی که یکی از ابزارهای مهم دستیابی به چابکی مشتری در سازمان قابلیت‌های پویا معرفی شده‌اند، به همین علت در این مطالعه مدل شکل گیری بعد چابکی مشتری بر اساس قابلیت‌های پویای شایستگی IT، هوشیاری کارآفرینانه و زیرکی بازار به منظور بهبود ابعاد ستاده‌های فرآیند سازمانی در صنعت الکترونیک ایران ارائه و آزمون شده است. این مدل بر اساس سه حوزه ادبیاتی مدیریت؛ یعنی ادبیات مدیریت استراتژیک در ارتباط با قابلیت‌های پویا، ادبیات مرتبط با حوزه کارآفرینی و ادبیات مرتبط با فناوری اطلاعات ایجاد شده است. نتایج بدست آمده از نمونه آماری، مدل فوق را تایید می‌نماید. بنابراین، می‌توان چنین نتیجه گرفت که قابلیت‌های پویا به شکل گیری چابکی مشتری در سازمان کمک می‌نمایند، همچنین چابکی مشتری ایجاد شده بر کیفیت و کارایی ستاده‌های فرآیندی سازمان اثر مثبت دارد.fa_IR
dc.format.extent370
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.subjectچابکی مشتریfa_IR
dc.subjectزیرکی بازارfa_IR
dc.subjectهوشیاری کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectستاده های فرآیندی سازمانfa_IR
dc.titleطراحی مدل چابکی مشتری با رویکرد قابلیتهای پویای سازمانی: بررسی نقش شایستگی IT، هوشیاری کارآفرینانه و زیرکی بازارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت نهادهای اقتصادی دانشگاه علوم اقتصادیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد