نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorمهرمحمدی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorملکی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorطاهری, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:47Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:47Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-01en_US
dc.date.submitted1398-10-11fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, آمنه, مهرمحمدی, محمود, ملکی, حسن, صادقی, علیرضا, طاهری, مرتضی. (1399). تبیین چارچوب مفهومی اهداف دوره‌های تحصیلی از منظر اسناد تحولی. نوآوری های آموزشی, 19(1)fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_107722.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157635
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تبیین چارچوب مفهومی اهداف دوره‌های تحصیلی از منظر اسناد تحولی انجام شده است. از نظر نوع در دستة پژوهش‌های کاربردی قرار دارد و روش آن پژوهش فلسفی از نوع اول (تفسیر مفهوم) است. این پژوهش به دنبال پاسخ‌گویی به این پرسش است که از منظر اسناد تحولی، صورت‌بندی اهداف از چه چارچوب مفهومی تبعیت می‌کند؟ و این چارچوب چگونه در صورت‌بندی اهداف ساحت علم و فناوری به کار گرفته شده است؟ برای بررسی اسناد تحولی نیز از روش تحلیل متن (تحلیل اسنادی) به شیوة استقرایی استفاده شد. یافته‌های حاصل از تحلیل اسناد تحولی نشان می‌دهد، چارچوب مفهومی اهداف دوره‌های تحصیلی تابع رویکرد کل‌نگر است و از این ظرفیت برخوردار است که به‌صورت تلفیقی (پیوند میان ساحت‌های تربیت) و در حرکتی دایره‌وار و توسعه‌یابنده در دوره‌های تحصیلی حرکت کند. در این جهت‌گیری، ابعاد شناختی، غیرشناختی و قلمروهای معرفتی (ساحت‌های تربیت) در صورت‌بندی اهداف یکپارچه می‌شوند و این امکان را به وجود می‌آورند که توانایی‌ها و صفاتی که به‌تدریج و در فرایند تربیت کسب می‌شوند، به‌صورت لایه‌ای متراکم شوند و در قالب هویت شخصی منعکس گردند. بررسی اهداف ساحت علم و فناوری بر اساس چارچوب مفهومی موردنظر نشان داد که سه بعد غیرشناختی، شناختی و قلمرو معرفتی در صورت‌بندی اهداف موردتوجه قرار گرفته است و از این نظر چارچوب مفهومی از قابلیت به‌کارگیری در عرصة عمل برخوردار است.fa_IR
dc.format.extent828
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectصورت‌بندی اهدافfa_IR
dc.subjectاسناد تحولیfa_IR
dc.subjectچارچوب مفهومیfa_IR
dc.titleتبیین چارچوب مفهومی اهداف دوره‌های تحصیلی از منظر اسناد تحولیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای برنامة درسی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت‌مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد