دوره 3, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تولید دانش و نوآوریهای علمی- پژوهشی در این شماره از فصلنامه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2004-03-20)پژوهش در تعلیم و تربیت رویکردی نظامیافته در بارة وجوه گوناگون تدریس، یادگیری، تربیت، و تحصیل است. هدف از این پژوهشها کشف الگوهای عمل تعلیم و تربیتی، نوآوری و بهبود نظریهها برای تبیین این الگوها، و بهکارگیری دانش مبتنی ...
 
- 
تبیین و تحلیل جریان اسلامی سازی علوم و آثار آن بر تعلیم و تربیت (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2004-03-20)گاه تحولات روزافزون بشر در حوزه های گوناگون "انقلاب های صنعتی" سالهای اول قرن هفدهم است. اندیشه مدرنیته نیز در همین دوران شکل می گیرد. مهم ترین ویژگی اندیشه مدرنیته "اومانیسم" است. غرب، خاستگاه این تمدن نوین بوده است. ...
 
- 
تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار (چاپ سال 1381 ـ 1382) در مقایسه با محتوای کتاب تعلیمات دینی (چاپ سال 1380)، سال دوم دبستان، بر اساس الگوی تحلیل محتوایی ویلیام رومی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2004-03-20)یکی از اهداف و نیازهای مبرم نظام آموزشی هر کشور، برنامه ریزی، تدوین، تغییر و روزآمد کردن کتاب های درسی است. برنامه ریزی و تدوین کتاب های روزآمد سبب می شود دانش آموزان با سیر و تحول پیشرفت جهان و کشورمان همگام شوند، برای ...
 
- 
نظریه پردازی و مقیاس سازی برای سنجش نظام ارزشی به منظور بررسی تأثیر جهانی شدن بر نظام ارزشی دانش آموزان نوجوان ایران (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2004-03-20)فرآیند و طرح "جهانی شدن" که از اواخر جنگ جهانی دوم، با عنوان های گوناگون در کشورهای پیشرفتهٔ صنعتی غرب ظهور کرده با گذشت زمان، سرعت و دامنهٔ بیشتری یافته است، به گونه ای که از دههٔ ۱۹۹۰ به یکی از چالش های اساسی بشری مبدل ...
 
- 
رابطۀ خلاقیت و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دبیرستان های تهران (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2004-03-20)این تحقیق به منظور بررسی رابطۀ سطح خلاقیت و پنج عامل بزرگ شخصیتی دانش آموزان دبیرستان های نظری و پیش دانشگاهی انجام گرفته است. نمونه مورد مطالعه شامل 250 دانش آموز دختر و پسر بوده که به طور تصادفی از پایه های سوم دبیرستان ...
 



