مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
بررسی محتوای کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر معلمان (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر میزان انطباق محتوای آن با هدف های آموزشی تعیین شده توسط وزارت آموزش وپرورش، اصول برنامه ریزی درسی، اصول روان شناسی و مراحل رشد و یادگیری، کاربرد روش های جدید تدریس ...
 
- 
دیدگاه های روان شناختی فردوسی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)تلاش برای آشنا ساختن بیشتر جوانان با فرهنگ اصیل ایران باستان، ترغیب آنان به مطالعه میراث کهن فرهنگی ما، ترغیب آنان به این باور که می توان با نگاهی جدید به پدیده های ظاهراٌ آشنا نگریست، و نشان دادن راه ها و روش های جدید یا ...
 
- 
رابطه بین انگیزش (درونی - بیرونی) منبع کنترل (درونی - بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)در این پژوهش، رابطه بین انگیزش، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی بررسی شده است. به این منظور، 150 نفر از دانش آموزان سال دوم دبیرستان های پسرانه شهر «گرگان» به شیوه «نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای» انتخاب شدند. آزمودنی ها به دو ...
 
- 
طراحی و اعتباربخشی الگوی نیازسنجی برنامه درسی مدرسه محور (SBCNA) (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)برنامه ریزی درسی: «مدرسه محور» (SBCD) مقوله ای است که در پاسخ به نارسایی ها و مسائل ناشی از برنامه ریزی درسی متمرکز به منصه ظهور رسیده است و مهم ترین دلیل شکل گیری آن، همسویی بیش تر برنامه های درسی با نیازها و مسائل موجود ...
 
- 
طرحی نو در اداره کلاس (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)در اکثر یافتههای پژوهشی روان شناسان شناخت گرا و نظریه پردازان یادگیری از جمله برد، فنشام، کانستون و وایت (۱۹۹۱)، بروفی (۱۹۹۲)؛ کاین و کاین (۱۹۹۱) بر ارزش آموزش تعاملی تأکید شده است. آنها معتقدند که شرکت فعال دانش آموزان ...
 
- 
مدرنیزه کردن نظام اداری مؤسسه پژوهشی سازمان با استفاده از حداقل کاغذ و ملزومات اداری (Paper less) (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)حدود دو سال است که «مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی» طرح اتوماسیون اداری را به اجرا گذاشته است.به موجب تسهیلات ایجاد شده در این طرح، مؤسسه به شبکه داخلی «Lan» مجهز شد و همه کارشناسان و مدیران مؤسسه در ...
 
- 
معرفی طرحهای پژوهشی در دست اجرا (٢) (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)ارزش یابی اثر بخشی برنامه درسی جدید پایه اول ابتدایی در تغییر رفتار دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۳۸۰۸۱ این پژوهش به منظور ارزش یابی برنامههای درسی جدید دوره ابتدایی و میزان اثر بخشی آنها در رفتار دانش آموزان در مقایسه با ...
 
- 
معرفی مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی و فعالیتهای علمی- پژوهشی آن (2) (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)اشاره در شماره گذشته کلیاتی از ساختار هدفها و وظایف مؤسسه از نظر خوانندگان گرامی گذشت. در این شماره بخشهای دیگری از نظام تحقیقاتی مؤسسه (شامل حوزه ستادی سیاست ها و نحوه جذب نیروی انسانی سیاستها و نحوه گسترش مرزهای تحقیقاتی ...
 
- 
نوآوری چیست؟ (2) (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)گاهی اتفاق میافتد که انسان برای حل مشکلات ،خود راهبردهای تازهای کشف میکند. این جاست که از نوآوری سخن به میان میآید. در این هنگام خیال میکنیم که حتماً باید موضوع تازه ای مطرح کرد موضوعی که قبلاً درباره آن سخنی گفته نشده ...
 
- 
چکیده طرحهای پژوهشی پایان یافته (2) (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)عنوان طرح: پژوهش برای دست یابی به فلسفه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایرانمجری: دکتر خسرو باقریناظر: حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدیتاریخ شروع: بهمن ماه ۱۳۷۸پایان: اسفند ماه ۱۳۸۰ چکیده طرحتاکنون به صراحت و به صورت ...
 



