مرور دوره 17, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی میزان توجه به مؤلفههای شهروندی جهانی در آموزشوپرورش ایران (مطالعة موردی اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش)
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-02-20)«جهانیشدن» شکل جدیدی از شهروندی با عنوان «شهروندی جهانی» طرح کرده و موجب شده، نظامهای آموزشی از طریق بازنگری سیاستهایشان به دنبال آمادهسازی دانش آموزان برای زندگی در جامعة جهانی و کسب آمادگی برای مواجه با مسائل ...
-
بررسی و مقایسة عاملیت انسانی و مؤلفههای آن در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه دولتی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-02-20)امروزه فرایند رشد افراد سنین 25-18 سال، به دلیل کاهش حمایت نهادی، پروژهای فردی شده و نیازمند عاملیت انسانی است. عاملیت برای دانشجویان تربیتمعلم، به دلیل پیچیدگیهای معلمی، بیش از سایر دانشجویان اهمیت دارد. هدف این ...
-
تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانشآموزان دختر دورة متوسطه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-02-20)در دنیای امروز یادگیری زبان دوم از ملزومات پیشرفت تحصیلی و شغلی است و یکی از نیازهای اساسی در این حیطه، تأثیرات محیط کلاسی بر «انگیزش» و «خودکارامدی» دانشآموز در یادگیری زبان دوم است. خودکارامدی و انگیزة تحصیلی از ...
-
تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی بر گرایش به تفکر انتقادی دانشآموزان دورة اول متوسطة شهر تبریز
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-02-20)پژوهش کنونی با هدف تعیین اثربخشی آموزش کارکردهای عصبی- شناختی بر گرایش به تفکر انتقادی دانشآموزان دورة اول متوسطه شهر تبریز انجام گرفت. روش پژوهش کنونی از نوع «شبه آزمایشی» با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل ...
-
رابطة بین حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم و درگیری تحصیلی: نقش واسطهای خودتنظیمی تحصیلی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-02-20)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهای خودتنظیمی تحصیلی در ارتباط بین حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم و درگیری تحصیلی بود. قابلذکر است که پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. گروه نمونه شامل 258 دانشآموز (129 دختر و 129 ...
-
شناسایی نرمافزار آموزشی مناسب ویژگیهای رشدی یادگیرندگان دورة پیشدبستانی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-02-20)پژوهش حاضر با هدف تصمیمگیری دربارة انتخاب نرمافزار آموزشی مناسب ویژگیهای رشدی دورة پیشدبستانی انجام شد. بدین منظور، از روش پژوهش ارزشیابانه و رویکرد فرایند تحلیل سلسلهمراتبی برای انتخاب نرمافزار آموزشی مناسب ...



