مرور دوره 13, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
چرایی و چگونگی تلفیق آموزش عمومی و آموزش فنی وحرفه ای
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-12-22)هدف اصلی این مقاله، توضیح و تبیین ضرورت تلفیق آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای و ارائة چارچوبی برای تلفیق این دو مؤلفه است. مسئلة اصلی نگارنده فقدان فهم روشن از تلفیق و نداشتن چارچوب نظری دربارة ضرورت (توجیه علمی، اقتصادی ...
-
تحلیل محتوای کتاب درسی هدیه های آسمان پایة ششم ابتدایی و میزان انطباق آن با مبانی قرآنی و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-12-22)هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب درسی هدیه های آسمان پایة ششم ابتدایی (تألیف1391) و میزان انطباق آن با مبانی قرآن کریم و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است. روش پژوهش تحلیل محتوا از نوع توصیفی است و فرمت های تحلیل محتوا ...
-
پیش بینی کننده های شناختی ـ اجتماعی رضایت از مدرسه در دانش آموزان دبیرستانی: آزمون یک مدل علّی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-12-22)رضایت از مدرسه، به عنوان یک عامل تأثیرگذار بر عملکرد تحصیلی و سلامت دانش آموزان، در چند دهة اخیر مورد توجه روان شناسان قرار گرفته است. در این بین، رویکرد شناختی اجتماعی بندورا زمینه ساز پژوهش های بسیاری بوده است. از این ...
-
ارزیابی عملکرد دبیرستان های منطقه 5 آموزش و پرورش با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-12-22)مؤسسات و سازمان ها و دستگاه های اجرایی با هر مأموریت، رسالت، اهداف و چشم اندازی که دارند نهایتاً در یک قلمرو ملی یا بین المللی عمل می کنند و ملزم به پاسخگویی به مشتریان، ارباب رجوع و ذی نفعان هستند. در نظام آموزش و پرورش ...
-
تأثیر آموزش مستقیم مهارت های تفکر با مدل هالپرن بر مهارت تفکر انتقادی دانش آموزان دورة متوسطه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-12-22)هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش مستقیم مهارت های تفکر با مدل هالپرن بر مهارت تفکر انتقادی دانش آموزان دبیرستانی است. روش تحقیق از نوع روش نیمه تجربی و طرح دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون بوده است. آزمودنی ها ...
-
تحلیل محتوای مؤلفه های هویت ملی در کتب آموزش زبان فرانسه دوره های راهنمایی، دبیرستان - پیش دانشگاهی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-12-22)هویت ملی را می توان بالاترین سطح هویت جمعی، و عاملی در راستای وحدت و انسجام ملی در درون جامعه دانست. یکی از عوامل بسیار مهم در انتقال و حفظ هویت ملی به نسل جوان، نظام آموزش و پرورش و یکی از طرق اشاعة این مهم، حضور مؤلفه ...



