دوره 8, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی زمینه های فرهنگی و روانی جامعه و نیز ظرفیت فراگیران برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2009-09-23)هدف پژوهش حاضر، بررسی زمینه های فرهنگی و روانی جامعه و ظرفیت فراگیران برای تحقق آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی است. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی پیمایشی بهره گرفتیم و جامعه آماری آن را همه دبیران زبان انگلیسی دوره ...
-
شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی کارکنان آموزش وپرورش یزد با استفاده از فنون تصمیم گیری چند شاخصه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2009-09-23)پژوهش حاضر در صدد است عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی کارکنان آموزش وپرورش یزد را شناسایی و رتبه بندی کند. روش پژوهش، با توجه به ماهیت تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان آموزش وپرورش یزد هستند که ...
-
تحلیل محتوای کتاب های تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی براساس مهارت های اجتماعی با توجه به دیدگاه آموزگاران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2009-09-23)هدف پژوهش حاضر، بررسی کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان است. به همین منظور ضمن تحلیل محتوای کتاب های فوق از نظر آموزگاران نیز بهره گرفتیم. جامعه مورد بررسی در این ...
-
رویکردهای نظری زیربنای تعریف سواد: شواهدی از برنامه درسی کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، سنگاپور، سنگال، اندونزی و ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2009-09-23)برنامه ریزی آموزشی به طور سنتی به چگونگی آموزش توانایی های سواد در طیف زیادی از جمعیت کشور می پردازد. بُعد کلیدی برنامه ریزی آموزشی در وهله اول، تعیین تعریف سواد و در وهله دوم، تعیین بهترین شیوه آموزش سواد با امکانات موجود ...
-
جایگاه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دوره ابتدایی از نظر صاحب نظران و معلّمان شهر تهران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2009-09-23)پژوهش حاضر به جایگاه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دوره ابتدایی از نظر معلمان و صاحب نظران برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی شهر تهران می پردازد که هدف آن بررسی جایگاه و کاربرد فاوا در چهار بخش تعیین ...



