• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر عناصر تصویری بسته بندی با تصویر ذهنی نشان تجاری در مشتریان یکی از شرکت های فرآورده های لبنی شهر گرگان

    (ندگان)پدیدآور
    مهرانی, هرمزصادقی, منصوره
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دهه­های اخیر، به تدریج بسته­بندی­های مصرف­کننده و کاربرد آن مورد توجّه قرار گرفتند و امروزه بسته­بندی عاملی اساسی برای فروش محصول است و شرکت­های مختلف برای افزایش توان رقابت خود بر آن تمرکز می­کنند. معمولاً اولین عاملی که مصرف­کنندگان هنگام خرید مشاهده می­کنند، بسته­بندی محصول است، لذا  عنصر زیربنایی موفقیت یک محصول در بازار بسته­بندی است. بنابراین هدف از این مطالعه، بررسی تأثیر عناصر تصویری بسته­بندی با تصویر ذهنی نشان تجاری در میان مشتریان یکی از شرکت­های فرآورده­های لبنی شهر گرگان می­باشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است و جامعۀ آماری آن، کلیۀ مشتریان محصولات شرکت فرآورده­های لبنی در سطح گرگان که تعداد آنان به علت نامعین بودن، نامحدود در نظر گرفته شده است. تعداد نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 384 نفر می­باشد. روش نمونه­گیری تصادفی ساده و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه است که ضریب آلفای کرونباخ همۀ سؤالات پرسشنامه بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها از روش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر نرم‌افزار لیزرل استفاده‌ شده است. نتایج حاکی از آن است که فرضیه اصلی این پژوهش یعنی تأثیر عناصر تصویری بسته­بندی بر تصویر ذهنی نشان تجاری تأیید شد. فرضیات دیگر این پژوهش یعنی تأثیر شکل بسته­بندی بر شخصیت نشان تجاری، تأثیر رنگ بسته­بندی بر شخصیت نشان تجاری، تأثیر رنگ بسته­بندی بر باور به نشان تجاری تأیید شدند؛ اما فرضیه فرعی شکل بسته­بندی بر باور به نشان تجاری تأیید نشد.
    کلید واژگان
    بسته بندی
    تصویر ذهنی نشان تجاری
    شکل بسته بندی
    رنگ بسته بندی
    شخصیت نشان تجاری
    باورها در مورد نشان تجاری

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع)
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی
    مدیریت بازرگانی(بازاریابی). باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی

    شاپا
    2228-6675
    URI
    https://packaging.ihu.ac.ir/article_201460.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155449

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب