نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطبیب لقمانی, فروغ الساداتfa_IR
dc.contributor.authorصداقت, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:27:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:27:13Z
dc.date.available1399-07-08T23:27:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:27:13Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-02en_US
dc.date.submitted1395-05-12fa_IR
dc.identifier.citationطبیب لقمانی, فروغ السادات, صداقت, ناصر. (1395). مروری بر پاسخ مصرف کنندگان به فنّاوری های جدید بسته بندی مواد غذایی. فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی, 7(26), 6-17.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6675
dc.identifier.urihttps://packaging.ihu.ac.ir/article_201418.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155421
dc.description.abstractانتخاب فعال یک محصول در رقابت با سایر محصولات، تعریف موفقیت محصول است.کاربرد یک فنّاوری جدید می­تواند روی این انتخاب تأثیر بگذارد. فنّاوری­های جدید بسته­بندی، نقش مرکزی در صنعت غذا ایفا می­کنند. تنها در صورتی که یک بسته­بندی جدید مورد توجّه و انتخاب مصرف­کنندگان قرار گیرد، می­تواند در بازار فروش موفق بوده و برای تولیدکنندگان سود­آور باشد. به همین دلیل، آگاهی داشتن از چگونگی واکنش و پاسخ مصرف­کنندگان به این فنّاوری­های نوین برای سازندگان و فرآوری­کنندگان غذا و بسته­بندی ضروری است. اگر این فنّاوری نادیده گرفته و یا رد شود، شکست خواهد خورد و فواید بالقوه آن هیچ­گاه درک نخواهد شد. البته برای موفقیت، ضروری است که فنّاوری جدید واقعاً نسبت به روش­های موجود، بهبود یافته باشد و مصرف­کنندگان این را بدانند. یکی از کارهای مهم تمرکز بر روی تخمین، ترس مصرف­کنندگان از انتخاب نوآوری­های موجود در عرصه بسته­بندی مواد غذایی است. برای این منظور، از مقیاس سنجش ترس از نوآوری­های غذایی به عنوان ابزاری برای کمّی­سازی ساده درجه رد فنّاوری جدید بسته­بندی استفاده می­شود. تحقیقات مختلف در زمینه فنّاوری ­های جدید بسته ­بندی مواد غذایی نشان می­ دهد، اکثریت افراد در دسته با ترس متوسط از نوآوری قرار دارند. علاوه بر عوامل خارجی، نظیر: طراحی بسته، اطّلاع­ رسانی جامع و مبسوط در مورد مزایا و معایب نوآوری بسته ­بندی نقش معناداری در تغییر تمایل به خرید مصرف­کننده بسته غذایی خواهد داشت. بنابراین روش­های درک فرآیند تصمیم­گیری برای خرید و تأثیر اطّلاعات و عوامل مختلف بر آن ضروری به نظر می­رسد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندیfa_IR
dc.subjectبسته بندی مواد غذاییfa_IR
dc.subjectواکنش مصرف کنندگانfa_IR
dc.subjectترس از نوآوریfa_IR
dc.subjectاطّلاع رسانیfa_IR
dc.titleمروری بر پاسخ مصرف کنندگان به فنّاوری های جدید بسته بندی مواد غذاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی، مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی، مشهدfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue26
dc.citation.spage6
dc.citation.epage17


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد