• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مروری بر پاسخ مصرف کنندگان به فنّاوری های جدید بسته بندی مواد غذایی

    (ندگان)پدیدآور
    طبیب لقمانی, فروغ الساداتصداقت, ناصر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انتخاب فعال یک محصول در رقابت با سایر محصولات، تعریف موفقیت محصول است.کاربرد یک فنّاوری جدید می­تواند روی این انتخاب تأثیر بگذارد. فنّاوری­های جدید بسته­بندی، نقش مرکزی در صنعت غذا ایفا می­کنند. تنها در صورتی که یک بسته­بندی جدید مورد توجّه و انتخاب مصرف­کنندگان قرار گیرد، می­تواند در بازار فروش موفق بوده و برای تولیدکنندگان سود­آور باشد. به همین دلیل، آگاهی داشتن از چگونگی واکنش و پاسخ مصرف­کنندگان به این فنّاوری­های نوین برای سازندگان و فرآوری­کنندگان غذا و بسته­بندی ضروری است. اگر این فنّاوری نادیده گرفته و یا رد شود، شکست خواهد خورد و فواید بالقوه آن هیچ­گاه درک نخواهد شد. البته برای موفقیت، ضروری است که فنّاوری جدید واقعاً نسبت به روش­های موجود، بهبود یافته باشد و مصرف­کنندگان این را بدانند. یکی از کارهای مهم تمرکز بر روی تخمین، ترس مصرف­کنندگان از انتخاب نوآوری­های موجود در عرصه بسته­بندی مواد غذایی است. برای این منظور، از مقیاس سنجش ترس از نوآوری­های غذایی به عنوان ابزاری برای کمّی­سازی ساده درجه رد فنّاوری جدید بسته­بندی استفاده می­شود. تحقیقات مختلف در زمینه فنّاوری ­های جدید بسته ­بندی مواد غذایی نشان می­ دهد، اکثریت افراد در دسته با ترس متوسط از نوآوری قرار دارند. علاوه بر عوامل خارجی، نظیر: طراحی بسته، اطّلاع­ رسانی جامع و مبسوط در مورد مزایا و معایب نوآوری بسته ­بندی نقش معناداری در تغییر تمایل به خرید مصرف­کننده بسته غذایی خواهد داشت. بنابراین روش­های درک فرآیند تصمیم­گیری برای خرید و تأثیر اطّلاعات و عوامل مختلف بر آن ضروری به نظر می­رسد.
    کلید واژگان
    بسته بندی مواد غذایی
    واکنش مصرف کنندگان
    ترس از نوآوری
    اطّلاع رسانی

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع)
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه فردوسی، مشهد
    دانشگاه فردوسی، مشهد

    شاپا
    2228-6675
    URI
    https://packaging.ihu.ac.ir/article_201418.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155421

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب