سنجش ارتباط بسته بندی سبز با رفتار خرید مصرف کنندگان محصولات تند مصرف
(ندگان)پدیدآور
سمنارشاد, سیمابابایی, محمدرضاپیله وری, نازنین
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش جهت بررسی عوامل مؤثر بر خرید محصولات تندمصرف با بسته بندی سبز در رفتار مصرف کنندگان و همچنین سنجش نظر ایشان برای تمایل در استفاده از بسته بندیهای سبز صورت می گیرد. امروزه مصرف جهانی در راستای حفاظت از منابع طبیعی صورت می گیرد. این تحقیق در زمینه شناسایی و تعیین عواملی است که منجر به تمایل رفتار مصرف کننده در استفاده از بسته بندی سبز می شود. در واقع، بررسی رابطه بین رفتار خرید مصرف کنندگان و محصولات تندمصرف با بسته بندی سبز می باشد. دستاورد این پژوهش، استفاده از بسته بندیهای سبز و جایگزین نمودن بسته بندیهای دوستدار محیط زیست بجای بسته بندی های عادی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و روش گردآوری اطّلاعات، توصیفی – پیمایشی است. پژوهش حاضر از نظر نوع هدف، کاربردی و روش گردآوری اطّلاعات، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه افراد مصرف کنندۀ محصولات تندمصرف می باشد که بسیار بزرگ و نامحدود است، لذا برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس استفاده گردید. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به دست آمده و تعداد 384 نفر از مشتریان به عنوان آماری در نظر گرفته شدند. ابزار جمع آوری اطّلاعات، پرسش نامه ای مشتمل بر 27 سؤال که پس از تکمیل بین نمونه آماری توزیع و پس از جمع آوری، داده های حاصل با استفاده از روش رگرسیون خطی و بهره گیری از نرم افزار AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
کلید واژگان
رفتار خریدرفتار مصرف کننده
بسته بندی سبز
محصولات تند مصرف
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام(ره)، تهراناستادیار، مدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام(ره)، تهران
استادیار، مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام(ره)، تهران



