• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش ارتباط بسته بندی سبز با رفتار خرید مصرف کنندگان محصولات تند مصرف

    (ندگان)پدیدآور
    سمنارشاد, سیمابابایی, محمدرضاپیله وری, نازنین
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش جهت بررسی عوامل مؤثر بر خرید محصولات تند­مصرف با بسته­ بندی سبز در رفتار مصرف ­کنندگان و همچنین سنجش نظر ایشان برای تمایل در استفاده از بسته ­بندی­های سبز صورت می­ گیرد. امروزه مصرف جهانی در راستای حفاظت از منابع طبیعی صورت می ­گیرد. این تحقیق در زمینه شناسایی و تعیین عواملی است که منجر به تمایل رفتار مصرف ­کننده در استفاده از بسته ­بندی سبز می­ شود. در واقع، بررسی رابطه بین رفتار خرید مصرف ­کنندگان و محصولات تندمصرف با بسته ­بندی سبز می­ باشد. دستاورد این پژوهش، استفاده از بسته ­بندی­های سبز و جایگزین نمودن بسته ­بندی­های دوست­دار محیط زیست بجای بسته ­بندی­ های عادی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و روش گردآوری اطّلاعات، توصیفی – پیمایشی است. پژوهش حاضر از نظر نوع هدف، کاربردی و روش گردآوری اطّلاعات، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه افراد مصرف کنندۀ محصولات تندمصرف می ­باشد که بسیار بزرگ و نامحدود است، لذا برای نمونه­ گیری از روش نمونه ­گیری تصادفی در دسترس استفاده گردید. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به دست آمده و تعداد 384 نفر از مشتریان به عنوان آماری در نظر گرفته شدند. ابزار جمع ­آوری اطّلاعات، پرسش نامه­ ای مشتمل بر 27 سؤال که پس از تکمیل بین نمونه آماری توزیع و پس از جمع­ آوری، داده­ های حاصل با استفاده از روش رگرسیون خطی و بهره­ گیری از نرم افزار AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
    کلید واژگان
    رفتار خرید
    رفتار مصرف کننده
    بسته بندی سبز
    محصولات تند مصرف

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع)
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام(ره)، تهران
    استادیار، مدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام(ره)، تهران
    استادیار، مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام(ره)، تهران

    شاپا
    2228-6675
    URI
    https://packaging.ihu.ac.ir/article_201457.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155419

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب