استفاده راهبردی از رنگ در بسته بندی کالاهای دارای نشان تجاری
(ندگان)پدیدآور
کشمیری زاده, الهام
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله به موضوع کمتر شناخته شده عملکرد رنگ های بسته بندی می پردازد و اینکه چگونه رنگ ها به جلب توجّه مشتری ها کمک نموده و آگاهی مشتری را در زمان خرید تحت تأثیر قرار می دهند. با مروری بر پژوهش های مربوط به رنگ، در این مطالعه در خصوص برجسته نمودن ماهیت چندگانه و یا عملکرد چند منظوره رنگ بسته بندی، اولین گام برداشته شده است. همچنین در این مطالعه، مبانی نظری و چهارچوب هدف ها در جهت عملکرد رنگ های بسته بندی و ارتباط متقابل آنها گسترش می یابند. با وجود این رویکرد، در این تحقیق هم دانش موجود در این زمینه خلاصه سازی شده است و هم به تنگناها و شکاف های حاضر در دانش موجود اشاره می شود تا منجر به راهکارهایی در تحقیقات آینده شود. علاوه بر این، در این مطالعه جوانب لازم برای بازاریاب ها و مدیران، برجسته شده اند تا در جهت تلاش آنها برای شناسایی نشان تجاری بهبود و پیشرفتی حاصل گردد.
کلید واژگان
رنگنشان تجاری
بسته بندی
آگاهی مشتری
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01



