• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه بازرگانی
    • دوره 22, شماره 86
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه بازرگانی
    • دوره 22, شماره 86
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل سرمایه‌گذاری خطرپذیر استراتژیک برند برای شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر فعال درحوزه تجارت الکترونیک (براساس تئوری مبتنی بر داده‌ها)

    (ندگان)پدیدآور
    اخلاصی, امیرانصاری چهارسوقی, مرضیهسیدامیری, نادر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    400.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    الزامات دنیای امروز، ضرورت هم‌سویی با دیگر کشورها و نیز کسب موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی، شرکت‌ها را وادار می‌کند تا از توانمندهای موجود در استارت‌آپ‌ها به ویژه استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک بهره‌مند شوند. با این حال ایجاد مشارکت بین شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر و استارت‌آپ‌ها، نیازمند به کارگیری راهکارهای مدیریتی قوی و صحیحی می‌باشد. تحقیقات و مدل‌های قبلی فرایند سرمایه‌گذاری VC وCVC، بیشتر فاکتورهای اصلی موثر بر فرآیند شکل‌گیری سرمایه‌گذاری خطرپذیر را توسعه داده‌اند و تاکنون کمتر در مطالعات به ارائه‌ی یک مدل جامع با همه‌ی جنبه‌های موثر بر آن و به شکل ویژه در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران توجه شده است. بنابراین این مقاله، با استفاده از روش تحقیق کیفی نظریه مبتنی بر داده‌ها و به واسطه‌ی مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با مدیران و کارشناسان شرکت‌های VC وCVC به منظور شناسایی فاکتورهای موثر بر فرآیند شکل‌گیری سرمایه‌گذاری خطرپذیر استراتژیک برند (SBV)، در داخل کشور انجام شده است. یافته‌های حاصل از مصاحبه‌ها از طریق 18 فاکتور در داخل شش مقوله مرتبط با پدیده‌ی اصلی شامل شرایط علی، مقوله‌ی محوری، شرایط زمینه‌ای، شرایط واسطه ای یا مداخله گر، کنش ها و تعاملات و پیامدها نشان داده شده-اند. نتایج این تحقیق، به تمامی ذی‌نفعان فعال موجود در اکوسیستم کمک می کند تا با همکاری یکدیگر زمینه های مناسب برای انجام اقدامات درست در شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر فعال در حوزه تجارت الکترونیک را ایجاد کنند.
    کلید واژگان
    کارآفرینی سازمانی
    سرمایه‌گذاری خطرپذیر استراتژیک برند
    شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر
    تجارت الکترونیک
    اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخش بازرگانی

    شماره نشریه
    86
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
    Institute for Trade Staudies and Research
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه کسب‌وکار جدید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران ( نویسنده مسئول)
    دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده کار‌آفرینی ، دانشگاه تهران
    استادیار گروه کارآفرینی سازمانی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    1735-0794
    2676-7767
    URI
    http://pajooheshnameh.itsr.ir/article_30505.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155287

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب