| dc.contributor.author | وفایی, عباسعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکبری گندمانی, مهرداد | fa_IR |
| dc.contributor.author | کمالی بانیانی, مهدی رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:24:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:24:51Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:24:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:24:51Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-05-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-02-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | وفایی, عباسعلی, اکبری گندمانی, مهرداد, کمالی بانیانی, مهدی رضا. (1395). بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم. پژوهشنامه ادبیات تعلیمی, 8(32), 1-28. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-774X | |
| dc.identifier.issn | ۲۵۸۸-۴۳۰۱ | |
| dc.identifier.uri | http://parsadab.dehaghan.ac.ir/article_654325.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/154511 | |
| dc.description.abstract | <strong>فلسفة تحلیلی</strong>ِ تعلیم و تربیت، توضیح و تحلیلِ ساختارِ فکر از طریق تحلیلهای منطقی و زبانی است. در نزد بسیاری از فیلسوفان تحلیلی، ایضاحِ گزارههای فلسفی از طریق تحلیلِ مفاهیم، راهگشای حل مسألههای تربیتی کودکان است. برتراند راسل (1872-1967م.) سهم بزرگی در تعلیم و تربیت کودکان داشته است. از آنجا که سعدی نیز به امر تعلیم و تربیت توجه شایانی داشته، در مقالة پیشِ رو، حکایتِ طایفة دزدان، محلِ سنجشِ آرای برتراند راسل با آرای سعدی شیرازی قرار گرفته است. در بررسی به عمل آمده، مشاهده شد که این دو تن در مواردی تربیتی اتفاق نظر داشتهاند و در مواردی اختلاف نظر. این جستار به تبیین نظر این دو متفکر اختصاص دارد.<br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 338 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه ادبیات تعلیمی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Didactic Literature Review | en_US |
| dc.subject | مهارت انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | منش انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | نگرش انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | سعدی | fa_IR |
| dc.subject | راسل | fa_IR |
| dc.title | بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اراک | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 32 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 28 | |