• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز)
    • دوره 43, شماره 175 - 176
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز)
    • دوره 43, شماره 175 - 176
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کاربرد دو بعد عینی و ذهنی مدل همخوانی فرد - محیط P-E) Fit) در استرس معلمان تبریز...

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
     یکی از این دیدگاهها مدل خمخوانی فرد-محیط است که از مهمترین دیدگاههای موجود می‌باشد.در این تحقیق سعی شده است این مدل در میان معلمان تبریز به کار گرفته شود، تا نکویی بر ارزش آن مورد ارزیابی قرار گیرد.به این منظور 986 نفر از معلمان مقاطع مختلف تحصیلی(656 نفر زن و 330 نفر مرد)پرسشنامه محقق ساخته‌ای را تکمیل نمودند.علاوه‌بر آنمدیران مدارس انتخابی نیز 196 پرسشنامه راجع به معلمان تکمیل نمودند. نتایج به دست آمده حاکی است که ناهمخوانی معلمان با محیط شغلی تأثیر قابل ملاحظه‌ای در فشار روانی و عوارض جسمی و روانی آنان دارد.علاوه‌بر آن، این بررسی نشان می‌دهد که اظهارات مدیران در مورد عدم همخوانی فردی-محیطی معلمان با اظهارات خود معلمان تفاوت بارزی دارد و دیدگاههای متفاوتی را در این زمینه نشان می‌دهد.

    شماره نشریه
    175176
    تاریخ نشر
    2000-10-22
    1379-08-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz

    شاپا
    2251-7979
    2676-6779
    URI
    https://perlit.tabrizu.ac.ir/article_1774.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/146380

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب