| dc.contributor.author | پارسانیا, حمید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:43:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:43:36Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:43:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:43:36Z | |
| dc.date.issued | 2004-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1383-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-11-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-08-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پارسانیا, حمید. (1383). ولایت فقیه، نظارت، مشروعیت. علوم سیاسی, 7(83), 7-14. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-0557 | |
| dc.identifier.issn | 2645-5773 | |
| dc.identifier.uri | http://psq.bou.ac.ir/article_10158.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/138859 | |
| dc.description.abstract | باسمه الحق <br />1. هویت متعالى مشروعیت: مشروعیت در دو افق حضور به هم مىرساند و در هر یک از آن دو حکمى مخصوص به خود دارد. افق نخستین مربوط به حقیقت و یا نفسالامر آن است. مشروعیت در این افق به اراده تشریعى خداوند باز مىگردد، و هویتى متعالى دارد. <br />افق دیگر مشروعیت مربوط به واقعیت فرهنگى و اجتماعى آن است. مشروعیت در این مقام به ظرف باور، اعتقاد و اراده تاریخى انسانها باز گشت مىنماید. <br />اراده تشریعى خداوند ریشه در علم ازلى الهى دارد. و اراده اجتماعى آدمیان ریشه در بخشى از آگاهى دارد که از مسیر معرفت آدمیان عبور کرده و به حوزه فرهنگ اجتماعى انسانها وارد شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 217 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | علوم سیاسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Political Science | en_US |
| dc.title | ولایت فقیه، نظارت، مشروعیت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | حمید پارسانیا | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 83 | |
| dc.citation.spage | 7 | |
| dc.citation.epage | 14 | |