• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش

    (ندگان)پدیدآور
    طالع‌پسند, سیاوشبیگدلی, ایمان‌الهجوکار, مهران
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی­های روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از  تدریس اثربخش بود. در کل600 دانشجوی دانشگاه سمنان (294 پسر و 306 دختر) در این مطالعه شرکت نموده و پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش را تکمیل نمودند. تحلیل اعتبار، همبستگی سوال- نمرة کل و تحلیل عاملی اکتشافی اجرا شد. تحلیل عاملی اکتشافی ساختار عاملی ابزار را برای اساتید کارآمد شامل عامل­های یادگیری، علاقه­مندی استاد، سازماندهی مطالب، تعامل گروهی، رابطة استاد دانشجو، جامعیت مطلب و تکالیف نشان داد. اما برای اساتید ناکارآمد ساختارعاملی تا اندازه­ای متفاوت بود. هماهنگی درونی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بالا بود (آلفای کرنباخ برای اساتید کارآمد و ناکارآمد به ترتیب 93/0 و 95/0 بود). تمامی گویه­ها توانایی تمیز اساتید کارآمد از ناکارآمد را داشتند. تلویحات کاربردی یافته­ها مورد بحث قرار گرفت.
    کلید واژگان
    ارزیابی
    دانشجویان
    تدریس اثربخش

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2009-10-23
    1388-08-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه سمنان
    دانشگاه سمنان

    شاپا
    2322-3340
    URI
    https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4233.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136894

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب