نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطالع‌پسند, سیاوشfa_IR
dc.contributor.authorبیگدلی, ایمان‌الهfa_IR
dc.contributor.authorجوکار, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:38:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:38:14Z
dc.date.available1399-07-08T22:38:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:38:14Z
dc.date.issued2009-10-23en_US
dc.date.issued1388-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-20en_US
dc.date.submitted1394-09-29fa_IR
dc.identifier.citationطالع‌پسند, سیاوش, بیگدلی, ایمان‌اله, جوکار, مهران. (1388). ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 4(15), 133-151.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3340
dc.identifier.urihttps://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4233.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136894
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی­های روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از  تدریس اثربخش بود. در کل600 دانشجوی دانشگاه سمنان (294 پسر و 306 دختر) در این مطالعه شرکت نموده و پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش را تکمیل نمودند. تحلیل اعتبار، همبستگی سوال- نمرة کل و تحلیل عاملی اکتشافی اجرا شد. تحلیل عاملی اکتشافی ساختار عاملی ابزار را برای اساتید کارآمد شامل عامل­های یادگیری، علاقه­مندی استاد، سازماندهی مطالب، تعامل گروهی، رابطة استاد دانشجو، جامعیت مطلب و تکالیف نشان داد. اما برای اساتید ناکارآمد ساختارعاملی تا اندازه­ای متفاوت بود. هماهنگی درونی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بالا بود (آلفای کرنباخ برای اساتید کارآمد و ناکارآمد به ترتیب 93/0 و 95/0 بود). تمامی گویه­ها توانایی تمیز اساتید کارآمد از ناکارآمد را داشتند. تلویحات کاربردی یافته­ها مورد بحث قرار گرفت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش های نوین روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Modern Psychological Researchesen_US
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectتدریس اثربخشfa_IR
dc.titleویژگی‌های روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue15
dc.citation.spage133
dc.citation.epage151


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد