| dc.contributor.author | طالعپسند, سیاوش | fa_IR |
| dc.contributor.author | بیگدلی, ایماناله | fa_IR |
| dc.contributor.author | جوکار, مهران | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:38:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:38:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:38:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:38:14Z | |
| dc.date.issued | 2009-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-29 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | طالعپسند, سیاوش, بیگدلی, ایماناله, جوکار, مهران. (1388). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 4(15), 133-151. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-3340 | |
| dc.identifier.uri | https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4233.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136894 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بود. در کل600 دانشجوی دانشگاه سمنان (294 پسر و 306 دختر) در این مطالعه شرکت نموده و پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش را تکمیل نمودند. تحلیل اعتبار، همبستگی سوال- نمرة کل و تحلیل عاملی اکتشافی اجرا شد. تحلیل عاملی اکتشافی ساختار عاملی ابزار را برای اساتید کارآمد شامل عاملهای یادگیری، علاقهمندی استاد، سازماندهی مطالب، تعامل گروهی، رابطة استاد دانشجو، جامعیت مطلب و تکالیف نشان داد. اما برای اساتید ناکارآمد ساختارعاملی تا اندازهای متفاوت بود. هماهنگی درونی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بالا بود (آلفای کرنباخ برای اساتید کارآمد و ناکارآمد به ترتیب 93/0 و 95/0 بود). تمامی گویهها توانایی تمیز اساتید کارآمد از ناکارآمد را داشتند. تلویحات کاربردی یافتهها مورد بحث قرار گرفت. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tabriz | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Modern Psychological Researches | en_US |
| dc.subject | ارزیابی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.subject | تدریس اثربخش | fa_IR |
| dc.title | ویژگیهای روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 15 | |
| dc.citation.spage | 133 | |
| dc.citation.epage | 151 | |