دوره 8, شماره 29
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانشآموزان (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانشآموزان پایه پنجم دبستان بود. در یک طرح آزمایشی از بین دانشآموزان پنجم دبستان شهر سنندج 80 نفر (40 دختر و 40 پسر) به عنوان نمونه آماری به صورت خوشهای ...
 
- 
پیشبینی رضایت از زندگی بر اساس رگههای شخصیتی، حمایت اجتماعی و بهزیستی معنوی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)در جوامع در حال توسعه، ارضای نیازها و به تبع آن، رضایت از زندگی آثار مطلوبی به همراه دارد. رضایت از زندگی به عنوان یک ارزیابی جامع و عـمومی، از عوامل مـختلف درونی و برونی تأثیر میپذیرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ...
 
- 
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه بالینی چند محوری میلون ـ3 (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)هدف این پژوهش تعیین ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه بالینی چندمحوری میلون ـ 3[1] بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی بود. آزمودنیهای پژوهش 774 نفر بودند (311 نفر بیمار و 463 نفر غیربیمار) که آزمودنیهای بیمار به روش نمونهگیری ...
 
- 
سوگیری توجه در اضطراب حالت، صفت: پارادایم ردیابی نقطه (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)شواهد پژوهشی زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه افراد با اضطراب بالا به طور انتخابی به اطلاعات تهدیدکننده توجه میکنند. در این میان نتایج متناقضی در رابطه با سوگیری توجه در اضطراب صفت و حالت وجود دارد. در پژوهش حاضر هدف نویسندگان ...
 
- 
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب و عزت-نفس کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی (ADHD) (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب و عزتنفس کودکان مبتلا به ADHD انجام گرفت. با اعمال طرح شبهآزمایشی از میان کودکانی که به مراکز روانپزشکی سطح شهر مراجعه نموده و با تشخیص ...
 
- 
تأثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مسأله کودکان پیشدبستانی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)این مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مسأله در کودکان پیشدبستانی انجام شد. آزمودنیها شامل 40 کودک (20 دختر و 20 پسر) پیشدبستانی شهرستان میبد با میانگین سنی 5 سال و 6 ماه بودند که به طور تصادفی در دو گروه ...
 
- 
طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندها و پیامدهای شخصیت خودشیفته در دانشجویان (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)هدف پژوهش حاضر طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندها و پیامدهای خودشیفتگی بود. نمونه این پژوهش شامل 314 نفر از دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز بود که بهروش تصادفی چندمرحلهای انتخاب شد. ابزارهای مورد استفاده شامل ...
 
- 
اثربخشی آموزش خودتنظیمی برکارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)نارساخوانی حالتی است که در آن پیشرفت خواندن پایینتر از حد مورد انتظار، بر حسب سن، آموزش و هوش کودک میباشد. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن بود. بدین منظور دو نفر دانشآموز پسر ...
 



