دوره 8, شماره 29

 

ارسال های اخیر

  • اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانش‌آموزان 

    فتحی آذر, اسکندر؛ ادیب, یوسف؛ هاشمی, تورج؛ بدری گرگری, رحیم؛ غریبی, حسن (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانش­آموزان پایه پنجم دبستان بود. در یک طرح آزمایشی از بین دانش­آموزان پنجم دبستان شهر سنندج 80 نفر (40 دختر و 40 پسر) به عنوان نمونه آماری به صورت خوشه­ای ...

  • پیش‌بینی رضایت از زندگی بر اساس رگه‌های شخصیتی، حمایت اجتماعی و بهزیستی معنوی 

    تمنائی‌فر, محمدرضا؛ منصوری نیک, اعظم (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    در جوامع در حال توسعه، ارضای نیازها و به تبع آن، رضایت از زندگی آثار مطلوبی به همراه دارد. رضایت از زندگی به عنوان یک ارزیابی جامع و عـمومی، از عوامل مـختلف درونی و برونی تأثیر می­پذیرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ...

  • ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه بالینی چند محوری میلون ـ3 

    چگینی, مریم؛ دلاور, علی؛ غرایی, بنفشه (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    هدف این پژوهش تعیین ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه بالینی چندمحوری میلون ـ 3[1] بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی بود. آزمودنی‌های پژوهش 774 نفر بودند (311 نفر بیمار و 463 نفر غیربیمار) که آزمودنی‌های بیمار به روش نمونه‌گیری ...

  • سوگیری توجه در اضطراب حالت، صفت: پارادایم ردیابی نقطه 

    شهامت ده‌سرخ, فاطمه؛ صالحی فدردی, جواد (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    شواهد پژوهشی زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه افراد با اضطراب بالا به طور انتخابی به اطلاعات تهدیدکننده توجه می­کنند. در این میان نتایج متناقضی در رابطه با سوگیری توجه در اضطراب صفت و حالت وجود دارد. در پژوهش حاضر هدف نویسندگان ...

  • اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب و عزت-نفس کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی (ADHD) 

    حسنی, راحله؛ میرزائیان, بهرام؛ خلیلیان, علیرضا (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب و عزت­نفس کودکان مبتلا به ADHD انجام گرفت. با اعمال طرح شبه­آزمایشی از میان کودکانی که به مراکز روانپزشکی سطح شهر مراجعه نموده و با تشخیص ...

  • تأثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مسأله کودکان پیش‌دبستانی 

    جلوه‌گر, افسانه؛ کارشکی, حسین؛ اصغری‌نکاح, محسن (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    این مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مسأله در کودکان پیش­دبستانی انجام شد. آزمودنی­ها شامل 40 کودک (20 دختر و 20 پسر) پیش­دبستانی شهرستان میبد با میانگین سنی 5 سال و 6 ماه بودند که به طور تصادفی در دو گروه ...

  • طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندها و پیامدهای شخصیت خودشیفته در دانشجویان 

    احمدی, وحید؛ مهرابی‌زاده هنرمند, مهناز؛ زرگر, یدالله؛ ارشدی, نسرین؛ پالاهنگ, حسن (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    هدف پژوهش حاضر طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندها و پیامدهای خودشیفتگی بود. نمونه این پژوهش شامل 314 نفر از دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز بود که به­روش تصادفی چندمرحله­ای انتخاب شد. ابزارهای مورد استفاده شامل ...

  • اثربخشی آموزش خودتنظیمی برکارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان 

    بیرامی, منصور (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-04-21)
    نارساخوانی حالتی است که در آن پیشرفت خواندن پایین­تر از حد مورد انتظار، بر حسب سن، آموزش و هوش کودک می‌باشد. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن بود. بدین منظور دو نفر دانش­آموز پسر ...