مرور دوره 6, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
انطباق و بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن در میان دانش آموزان دوره متوسطه
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2010-03-21)رابطه مفهوم فراشناخت، به عنوان مفهومی متداول در تعلیم و تربیت با پیشرفت تحصیلی انکارناپذیر است. یکی از چالشهای موجود در زمینه مطالعه فراشناخت، سنجش و ارزیابی راهبردها و دانش فراشناختی است. هدف از مطالعه حاضر، بررسی و انطباق ...
-
بررسی تأثیر شن درمانی برکاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر ناشنوا
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2010-03-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیرشن درمانی برکاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر ناشنوا8 - 11ساله شهر تهران بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پسر ناشنوا 8 - 11 سال شهر تهران و روش نمونهگیری از نوع دردسترس بود، بدین صورت که از ...
-
بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2010-03-21)هدف پژوهش حاضر، پیشنهاد مدلی از پیشایندها و پیامدهای مهم گذشت در ازدواج، به منظور شناخت بهتر و کاملتر مفهوم گذشت بود. این مدل نقش اسنادهای علی و مسئولیتپذیری، کیفیت رابطه زناشویی، همدلی و اعتقادات مذهبی در افزایش گذشت ...
-
تأثیردرمان ترکیبی شناختی-رفتاری و کاهش اندیشه پردازی خطر بر اختلال وسواسی- اجباری در دانشجویان دختر
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2010-03-21)هدف از این پژوهش بررسی درمان ترکیبی شناختی ـ رفتاری وکاهش اندیشه پردازی خطر بر اختلال وسواسی ـ اجباری در دانشجویان دختر دانشگاههای تهران بود و روش تحقیق به صورت شبه تجربی بود. با استفاده از شیوه غربالگری به صورت تصادفی600 ...
-
رابطه باورهای غیرمنطقی با کمالگرایی مثبت و منفی در دانشآموزان شهرستان نوشهر
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2010-03-21)باورهای غیرمنطقی میانجیگرحالات هیجانی هستند و میتوانند به عنوان علت اصلی پریشانی هیجانی تجربه شوند.این باورها همچنین به عنوان عامل علّی در شکلگیری کمالگرایی مطرح شدهاند. بنابراین، هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه باورهای ...
-
رابطه صفات شخصیتی مرتبط با نظام های بازداری/ فعال سازی رفتاری با سوگیری حافظه ناآشکار مفهومی و آشکار براساس پردازش انتقال مناسب (TAP)
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2010-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین صفات شخصیتی مرتبط با نظامهای بازداری/ فعال سازی رفتاری و سوگیری حافظه آشکار و ناآشکار مفهومی براساس چارچوب پردازش انتقال مناسب (TAP) بود. طرح پژوهشی به کار گرفته شده در این تحقیق از نوع طرح ...



