بررسی تأثیر شن درمانی برکاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر ناشنوا
(ندگان)پدیدآور
عبداللهی بقرآبادی, قاسمشریفی درآمدی, پرویزدولت آبادی, شیوانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیرشن درمانی برکاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر ناشنوا8 - 11ساله شهر تهران بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پسر ناشنوا 8 - 11 سال شهر تهران و روش نمونهگیری از نوع دردسترس بود، بدین صورت که از بین مدارس ابتدایی پسرانه ناشنوا که در شهر تهران وجود داشت. مدرسه امام جعفر صادق (ع) انتخاب شد که بیشترین تعداد دانش آموز را داشت و از میان دانش آموزان این مدرسه با اجرای پرسشنامه سنجش پرخاشگری آخن باخ 24 دانش آموز که بالاترین نمره پرخاشگری را داشتند به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند که به صورت تصادفی 12 نفر در گروه آزمایش و 12 نفر در گروه کنترل جایگزین شدند. طرح پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بود و از آمار توصیفی و آمار استنباطی تحلیل کوواریانس برای تجزیه وتحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها ونتایج حاصل ازمقایسه نمرههای پیش آزمون وپس آزمون دوگروه آزمایش وگواه، نشان دهنده تأثیرگذاری تکنیک شن درمانی برکاهش پرخاشگری گروه آزمایش بود. ونتایج آماری نشان داد. که فرضیه تحقیق درسطح ( 005/0 (P
کلید واژگان
شن درمانیپرخاشگری
دانش آموز
ناشنوا
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-03-211389-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University
شاپا
2538-29422538-2950




