| dc.contributor.author | دلجو, جمیله | fa_IR |
| dc.contributor.author | گل افروز رمضانی, سیده | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:35:56Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:35:56Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:35:56Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:35:56Z | |
| dc.date.issued | 2016-11-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-03-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دلجو, جمیله, گل افروز رمضانی, سیده. (1395). مقایسه اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی و یادگیری خودتنظیمی بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دختر. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 7(3), 1-12. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-9414 | |
| dc.identifier.uri | http://psyedu.toniau.ac.ir/article_590874.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136046 | |
| dc.description.abstract | هدفپژوهش، مقایسه اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی و یادگیری خودتنظیمی بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دختر میباشد. برای تحقق این هدف روش پژوهش از نوع طرح شبه آزمایشی و جامعهی آماری،کلیه دانشجویان دختر مرکز آموزش عالی زینب کبری کازرون به تعداد 193 نفر بودهاند؛ از این تعداد به روش نمونهگیری هدفمند 66 نفر از دانشجویانی که دارای اضطراب امتحان بالا شناخته شدند به عنوان نمونه انتخاب و سپس به صورت تصادفی در 3 گروه 22 نفره تحت آموزشهای ذهن آگاهی و خود تنظیمی و گروه کنترل قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامهی اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (1385) استفاده شد. تحلیل دادهها از طریق آزمون تحلیل واریانس یکراهه و تعقیبی توکی انجام گردید. یافتههای پژوهش نشان داد که ارائه آموزشهای ذهنآگاهی و یادگیری خودتنظیمی به دانشجویان بر کاهش اضطراب امتحان آنان موثر میباشد و آموزش ذهنآگاهی نسبت به آموزشهای خودتنظیمی بر کاهش اضطراب دانشجویان دارای اثربخشی بیشتری است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1081 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology | en_US |
| dc.subject | ذهن آگاهی | fa_IR |
| dc.subject | خودتنظیمی | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب امتحان | fa_IR |
| dc.title | مقایسه اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی و یادگیری خودتنظیمی بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دختر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری برنامه ریزی توسعه آموزش عالی؛ دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 12 | |