نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدلجو, جمیلهfa_IR
dc.contributor.authorگل افروز رمضانی, سیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:35:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:35:56Z
dc.date.available1399-07-08T22:35:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:35:56Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-03en_US
dc.date.submitted1395-03-14fa_IR
dc.identifier.citationدلجو, جمیله, گل افروز رمضانی, سیده. (1395). مقایسه اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهن‌آگاهی و یادگیری خودتنظیمی بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دختر. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 7(3), 1-12.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9414
dc.identifier.urihttp://psyedu.toniau.ac.ir/article_590874.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136046
dc.description.abstractهدفپژوهش، مقایسه اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهن­آگاهی و یادگیری خودتنظیمی بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دختر می­باشد. برای تحقق این هدف روش پژوهش از نوع طرح شبه آزمایشی و جامعه­ی آماری،کلیه دانشجویان دختر مرکز آموزش عالی زینب کبری کازرون به تعداد 193 نفر بوده­اند؛ از این تعداد به روش نمونه­گیری هدفمند 66 نفر از دانشجویانی که دارای اضطراب امتحان بالا شناخته شدند به عنوان نمونه انتخاب و سپس به صورت تصادفی در 3 گروه 22 نفره تحت آموزشهای ذهن آگاهی و خود تنظیمی و گروه کنترل قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه­ی اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (1385) استفاده شد. تحلیل داده­ها از طریق آزمون­ تحلیل واریانس یکراهه و تعقیبی توکی  انجام گردید. یافته­های پژوهش نشان داد که ارائه آموزش­های ذهن­آگاهی و یادگیری خودتنظیمی به دانشجویان بر کاهش اضطراب امتحان آنان موثر می­باشد و آموزش ذهن­آگاهی نسبت به آموزش­های خودتنظیمی بر کاهش اضطراب دانشجویان دارای اثربخشی بیشتری است.fa_IR
dc.format.extent1081
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychologyen_US
dc.subjectذهن آگاهیfa_IR
dc.subjectخودتنظیمیfa_IR
dc.subjectاضطراب امتحانfa_IR
dc.titleمقایسه اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهن‌آگاهی و یادگیری خودتنظیمی بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه ریزی توسعه آموزش عالی؛ دانشگاه کردستانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد