تبلیغات تجاری و ارزشهای فرهنگی در مجلات خانواده تحلیل محتوای تبلیغات تجاری مجلات خانوادة سبز، خانواده، راهزندگی و روزهای زندگی در سال 1385/ نوشته : بهنام افخمی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر که خلاصة پژوهشی علمی با روش تحلیل محتوا بر روی تبلیغات تجاری منتشر شده در مجلات خانواده، خانوادة سبز، راه زندگی و روزهای زندگی است. ضمن توصیف و تحلیل دادههای به دست آمده نتیجه میگیرد که کالاها و خدمات پزشکی و درمانی بیشترین تعداد و البسه و منسوجات کمترین تعداد تبلیغات را در مجلات مورد بررسی دارند. همچنین تبلیغات تجاری مندرج در مجلات مورد بررسی، بیشتر مروج ارزشهای فرهنگی مدرن هستند و در این میان " ارزش زیبایی“ بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. در میان ارزشهای فرهنگی سنّتی تبلیغ شده نیز ارزش " سلامت و بهداشت“ بیشترین تعداد تبلیغات را به خود اختصاص داده است.
کلید واژگان
تبلیغات تجاریارزشهای فرهنگی مدرن
ارزشهای فرهنگی سنّتی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2008-11-211387-09-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




