نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:28:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:28:20Z
dc.date.available1399-07-08T22:28:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:28:20Z
dc.date.issued2008-11-21en_US
dc.date.issued1387-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-10en_US
dc.date.submitted1397-08-19fa_IR
dc.identifier.citation(1387). سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما /نوشتة : محبوبه علی‌محمدی. فصلنامه رسانه, 19(3), 147-171.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_77023.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133243
dc.description.abstractتبلیغات بازرگانی شاخه‌ای پر چالش از علم ارتباطات است. حوزه‌ای که پا به پای گسترش فناوری‌های رسانه‌ای رشد کرده و به تناسب پرسش‌های فراوانی را به وجود آورده است. اما در دو سویه پذیرش یا رد تبلیغات بازرگانی این پرسش که «آیا می‌توان از این حوزه براساس ساختاری متناسب با نیازهای واقعی انسان استفاده کرد؟» پاسخی در خور نیافته است. پاسخ دقیق به این پرسش به خصوص در کشورهایی که مبانی ارزشی، فرهنگی و فکری‌شان با نظام های سرمایه‌داری تفاوت دارد راهگشای ایجاد بنیانی بومی ـ علمی برای این حوزه خواهد شد. چنانچه سیاستگذاری رسانه‌ای در این کشورها بی‌تأمل از این اصل عبور کند اثراتی به مراتب مخرب‌تر از آنچه این تبلیغات در غرب به جا گذاشته است به وجود می‌آورد.<br /> این مقاله با این نگاه شناخت تبلیغات بازرگانی و آسیب‌شناسی آن را دنبال می‌کند. مقالة حاضر برگرفته از پژوهشی  است با نام «مطالعة فرایند سیاستگذاری و رویکرد برنامه‌ریزی تبلیغات بازرگانی صدا و سیما در دهه 85 ـ 1375». به این منظور بر مبنای روش سیاست پژوهی، فرایند تبلیغات بازرگانی صدا و سیما به عنوان یک مورد در نظر گرفته شد و سپس با مطالعه اسناد و مصاحبه با کارشناسان، استادان و صاحب‌نظران رشته تبلیغات بازرگانی بررسی گردید. این بررسی نشان می‌دهد که سیاستگذاری تبلیغات بازرگانی در این رسانه پیش از عبور از مجرای علمی و صافی نگاه کارشناسان بیشتر به دلیل تحولات اقتصادی به کار گرفته شده است. رویکرد برنامه‌ریزی در این حوزه مصحلت‌محور نیست.fa_IR
dc.format.extent335
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectتبلیغات بازرگانیfa_IR
dc.subjectفرایندfa_IR
dc.subjectرویکردfa_IR
dc.subjectسیاستگذاریfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزیfa_IR
dc.subjectآسیب‌شناسیfa_IR
dc.titleسیاستگذاری و برنامه‌ریزی تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما /نوشتة : محبوبه علی‌محمدیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue3
dc.citation.spage147
dc.citation.epage171


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد