• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 19, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 19, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شیوه‌های اقناع نوشتة سین بریرلی/ ترجمة : گیتا علی‌آبادی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    330.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تشویق و ترغیب برای خرید کالا یکی از مهم‌ترین وظایف آگهی‌سازان محسوب می‌شود. کوششی که پس  از جنگ‌های داخلی امریکا فزونی گرفت و منجر به پدید آمدن الگوهایی برای تغییر در رفتار و نگرش مصرف‌کنندگان گردید. در این میان به شیوه‌های آگهی‌ای مدرن نیز انتفادهایی شده است که دو واکنش اصلی یعنی رفتار بالا بردن آگاهی و تحریک حس منفعت‌جویی را در برمی‌گیرد. درگیر کردن خوانندگان با آگهی‌ها و ضربه زدن به آنان برای جلب توجه‌شان بسیار مهم است. از این رو استفاده از افراد مشهور، تصاویر زنان، کودکان، عکس‌های خانوادگی و حتی حیوانات برای برانگیختن توجه خوانندگان و بینندگان از پایه‌های اساسی در هر آگهی تبلیغاتی محسوب می‌شود. هر چند هدف اصلی کسب سود و منفعت است.
    کلید واژگان
    آگهی‌سازان
    الگوهای رفتاری
    بازار
    بالا بردن آگاهی
    منفعت
    میل و اقدام به خرید
    ارزش‌های خبری
    هدایت فرهنگی
    هژمونی
    مبالغه‌گویی
    اقناع
    منفعت و سودجویی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2008-11-21
    1387-09-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_77017.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133239

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب