شیوههای اقناع نوشتة سین بریرلی/ ترجمة : گیتا علیآبادی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تشویق و ترغیب برای خرید کالا یکی از مهمترین وظایف آگهیسازان محسوب میشود. کوششی که پس از جنگهای داخلی امریکا فزونی گرفت و منجر به پدید آمدن الگوهایی برای تغییر در رفتار و نگرش مصرفکنندگان گردید. در این میان به شیوههای آگهیای مدرن نیز انتفادهایی شده است که دو واکنش اصلی یعنی رفتار بالا بردن آگاهی و تحریک حس منفعتجویی را در برمیگیرد. درگیر کردن خوانندگان با آگهیها و ضربه زدن به آنان برای جلب توجهشان بسیار مهم است. از این رو استفاده از افراد مشهور، تصاویر زنان، کودکان، عکسهای خانوادگی و حتی حیوانات برای برانگیختن توجه خوانندگان و بینندگان از پایههای اساسی در هر آگهی تبلیغاتی محسوب میشود. هر چند هدف اصلی کسب سود و منفعت است.
کلید واژگان
آگهیسازانالگوهای رفتاری
بازار
بالا بردن آگاهی
منفعت
میل و اقدام به خرید
ارزشهای خبری
هدایت فرهنگی
هژمونی
مبالغهگویی
اقناع
منفعت و سودجویی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2008-11-211387-09-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




