• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 29, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 29, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت نوآوری رسانه ای: تدوین چارچوبی یکپارچه

    (ندگان)پدیدآور
    روشندل اربطانی, طاهرامیدی, افشین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.002 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نوآوری برای بسیاری از کسب ‌و کارها به‌خصوص کسب و کارهای رسانه‌ای، در درجۀ نخست یک اصل کلیدی برای بقا و در درجۀ بعدی، دستیابی به مزیت رقابتی محسوب می‌شود. از ظهور رسانه‌های الکترونیک به بعد، حضور کالاهای رسانه‌ای در دنیا بیشتر و بیشتر پررنگ شد، سپس مبحث نوآوری برای سازمان‌های رسانه‌ای اهمیت خاصی پیدا کرد. اگرچه زمان زیادی از پیدایش تئوری‌ها و مفاهیم مربوط به نوآوری رسانه‌ای نمی‌گذرد، اما از لحاظ کیفی و کمی این حوزه از پژوهش، پیشرفت قابل توجهی کرده است. از آنجا که سازمان‌های رسانه‌ای بیش از سازمان‌های دیگر با چالش‌های محیطی، اجتماعی و رقابتی روبه‌رو هستند، لذا برخی از پژوهشگران برجسته مبحث مدیریت نوآوری را در حوزۀ مدیریت رسانه، یک عرصۀ مهم پژوهشی قلمداد کرده‌اند. با این حال، در مبحث نوآوری رسانه‌ای که تقریباً موضوعی بسیار جدید در رشتۀ مدیریت رسانه محسوب می‌شود، هنوز چارچوب یکپارچه‌ای برای ادراک مفهوم “مدیریت نوآوری رسانه‌ای" مدون نشده است و جای خالی آن، در ادبیات این رشته به طور جدی احساس می‌شود. بر این اساس، با تکیه بر ادبیات نظری مباحثی همچون نوآوری، مدیریت نوآوری و نوآوری رسانه‌ای، هدف اصلی این مقاله تدوین یک چارچوب یکپارچه برای درک مناسب مقولۀ مدیریت نوآوری رسانه‌ای است.
    کلید واژگان
    نوآوری رسانه‌ای
    مدیریت نوآوری
    سازمان رسانه‌ای
    مدیریت نوآوری رسانه‌ای

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_80519.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133175

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب