چشمانداز در حال ظهور صنعت خبر/ نوشته : علی اکبر فرهنگی و امید جهانشاهی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله مروری بر تأثیر رسانههای اجتماعی بر روزنامهنگاری و ترسیم افق جدید در صنت خبر است. رسانههای اجتماعی تأثیرات جدی بر پوشش خبری گذاشتهاند و همچنین دسترسی به خبرها را ارتقا دادهاند. رسانههای اجتماعی به مخاطب صدایی دادهاند و موقعیت مخاطب را در کسب و کار خبری کاملاً متحول کردهاند. برای توصیف این تحولات اساسی، به اختصار سه شکل نوظهور روزنامهنگاری را توضیح دادم که عبارتاند از: فراگیر، متغیر و شبکهای. بر مبنای این فرمهای جدید روزنامهنگاری، فضای حرفهای و فرهنگ روزنامهنگاری به یک فضای شبکهای تغییر کرده است. از آنجا که روزنامهنگاری شبکهای، تولید، توزیع و همچنین فرهنگ مصرف خبری تغییر داده است، سازمانهای خبری باید رسانههای اجتماعی را در کسب و کار خبریشان لحاظ کنند. از این رو برخی سازمانهای خبری پیشتاز، استراتژیهای مؤثری در این زمینه اتخاذ کردهاند که چند مثال از آنها ارائه کردهام. در این مقاله کوشیدهام تا با ارائة تصویری کلی از تأثیر رسانههای اجتماعی بر روزنامهنگاری و کسب و کار خبری، چشماندازی از صنعت در حال ظهور خبر ارائه دهم
کلید واژگان
رسانههای اجتماعیروزنامهنگاری
روزنامهنگاری شبکهای
کسب و کار خبری
سازمانهای خبری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




