طراحـی مـدل مفهـومی ارزیـابی عملکـرد مطبوعات کشور/ نوشته : نادر جعفری و حسین اصلی پور
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بهبود مستمر عملکرد سازمانها نیروی عظیم همافزاییایجاد میکند که این نیروها میتواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصتهای تعالی سازمانی شود. به همین دلیل دولتها، سازمانها و مؤسسات، تلاش پیش برندهای را در این مورد اعمال میکنند و مؤسسات مطبوعاتی نیز از این نکته مستثنی نیستند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی مطبوعه و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد مطبوعات میسر نخواهد شد. لازمة تمامی موارد مذکور، ارزیابی و اندازهگیری عملکرد است. با توجه به اهمیت موضوع ارزیابی عملکرد و نیز گسترش رسانهها به ویژه مطبوعات در هزارة سوم، این مقاله در تلاش برای یافتن چارچوبی نظاممند و مستند جهت ارزیابی مطبوعات در سطح کشور و ارائه مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات در بستر چارچوب نظری استخراج شده است. در واقع سؤال اصلی در تحقیق حاضر آن است که ارزیابی مطبوعات کشور دارای چه ابعاد و مؤلفههایی است؟ نتایج حاصل از مرور مدلهای ارزیابی عملکرد و مطالعه ویژگیهای خاص مطبوعات و سازمانهای مطبوعاتی حاکی از آن بود که به منظور انجام ارزیابیهای جامع، همهجانبه و دقیق از وضعیت مطبوعات کشور میبایست چنین ارزیابی در چهار سطح حاکمیتی، شرکتی، کسب و کار و عملیاتی صورت پذیرد. همچنین مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات دارای ویژگیهای خاصی است که آن را از مدلهای ارزیابی مدیریت سازمانهای تجاری کاملاً متمایز میسازد.
کلید واژگان
مطبوعاتارزیابی عملکرد
ارزیابی مطبوعات
مدل مفهومی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




