چالشهای مدیریت تلویزیون در عرصة تبلیغات رسانهای: بررسی تحولات ناشی از ورود رسانههای نوین بر بازار آگهیهای تلویزیونی/ نوشته : داتیس خواجه ئیان
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی تحول بزرگی در صنعت رسانه به وجود آوردند. حضور این رسانههای نوین و سهم بزرگی که در الگوی مصرف رسانهای مخاطبان یافتهاند، علاوه بر تأثیراتی که در محتوای صنعت رسانه خواهد گذاشت، یک تغییر اساسی نیز ایجاد خواهد کرد و آن انتقال بخش بزرگی از تبلیغات و آگهیهای بازرگانی از رسانههای جمعی همچون تلویزیون به سمت این رسانهها خواهد بود. با توجه به اینکه آگهیهای بازرگانی شریان حیات اقتصادی رسانههای جمعی تلقی میشود، از این رو بررسی چالشهای پیش روی این رسانهها میتواند به مدیران تلویزیون کمک کند که با آگاهی از روندی که در حال اتفاق افتادن است نسبت به اقدامات لازم اندیشه کنند. مقاله حاضر با تحلیل آمارهای ارائه شده دربارة مصرف رسانهها تلاش کرده است تا آیندة صنعت تبلیغات رسانهای را در چالش میان رسانههای نوین و تلویزیون به تصویر بکشد و با مشخص کردن نقاط قوت و ضعف تلویزیون در این نبرد، راهکارهایی را برای مدیران تلویزیون نشان دهد. در این تحقیق نقطة قوت رسانههای نوین در توانایی آنها در سنجش دقیق اطلاعات مربوط به مخاطب و پایش واکنشهای او نسبت به تبلیغات بیان شده است و از سوی دیگر تلویزیون را به دلیل نفوذش در حجم وسیع مخاطبان بستری مناسب برای تبلیغات برندمحور دانسته است. همچنین با حضور بیشتر تلویزیون در بازارهای بکر که به دلیل همین فناوریها ممکن شده است راهکار دیگری پیشنهاد شده که نفوذ تلویزیون را در خرده بازارهای مورد علاقة آگهیدهندگان بیشتر میکند. استفاده از محتوای کاربرساخته نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که تلویزیون با استفاده از آنها هزینههای تولید خود را کم میکند و با افزایش شمار مخاطبان خود، به جذابیت بیشتری برای آگهیدهندگان دست مییابد. همچنین استفاده از آمیخته رسانهای به عنوان ابزار اصلی مدیریت رسانه پیشنهاد شده است که با استفاده از آن ترکیبی از رسانههای نوین و سنّتی با محوریت تلویزیون بهکار گرفته میشوند تا مجموع تواناییهای آنها در در کسب اطلاعات از مشتری و نفوذ در آنان در خدمت جذابیت رسانه برای آگهیدهندگان قرار گیرد
کلید واژگان
اقتصاد رسانهمدیریت رسانه
صنعت تبلیغات
آگهیهای تلویزیونی
صدا و سیما
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




