تبیین عوامل مؤثر بر فرایند سیاستگذاری رسانهای در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران/ نوشته : طاهر روشندل اربطانی و سمیه لبافی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به نقش قدرتمند رسانهها در جوامع امروزی در شکلدهی به افکارعمومی، تدوین سیاستهای بلندمدت به منظور راهبری رسانه در سطح کلان ضروری است. در تحقیق حاضر، تلاش شده با بررسی فرایند سیاستگذاری در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عوامل تأثیرگذار بر این فرایند شناسایی و تبیین شود. عوامل تأثیرگذار بر فرایند سیاستگذاری نخست با بررسی ادبیات موضوع و همچنین در خلال مصاحبهها توسط محققان احصا و در قالب یک مدل ارائه شده است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، تئوری داده بنیاد است و جمعآوری دادهها نیز از طریق انجام 12 مصاحبه عمیق با متخصصان حوزة رسانه و همچنین مدیران عالی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی صورت گرفته است. نمونهگیری به روش گلولة برفی انجام شده و نتایج حاصل از مصاحبهها پس از مرحلة کدگذاری در قالب مدل مفهومی عوامل تأثیرگذار بر فرایند سیاستگذاری رسانهای در سازمان صدا و سیما شکل گرفته است
کلید واژگان
مخاطبرسانه
سیاستگذاری
سیاستگذاری رسانهای
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




