• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 25, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 25, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    دوفضایی شدن جهان بازی‌ها و اولویت‌های ارزشی کاربران/ نوشته : سعیدرضا عاملی و منیژه اخوان

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    278.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دوفضایی شدن زیست‌جهان معاصر بر ضرورت بازمهندسی تغییرات نوظهوری که در ترکیب و سرشت حیات اجتماعی ایجاد شده‌است، اذعان دارد، تغییراتی که برآیند منطقی "دوظرفیتی‌شدن جهانِ دوفضایی شده“ است. در این میان، در پرتوی چنین "توسعة واقعی‌ـ مجازی“ است که می‌توان از "بازی‌های رایانه‌ای“ در کنار "بازی‌های سنّتی“ نام برد و از توسعة قلمروی مطالعات صنعت بازی‌ها در دو فضای واقعی و مجازی سخن به‌میان آورد. باید توجه داشت که گسترش قلمروی مطالعات بازی‌ها بر اساس دوظرفیتی‌شدن صنعت بازی‌ها، تنها محدود به ظهور بازی‌های رایانه‌ای جدید و یا تغییر و بازآرایی و گسترش بازی‌های سنّتی در فضایی جدید نیست و باید دیگر ظرفیت‌های فضای مجازی را که می‌توانند زمینة مطالعاتی در نظر گرفته شوند، مورد توجه قرار داد و از ظرفیت‌های آنها در حوزه‌های تحقیقاتی استفاده کرد. در این مقاله با توجه به مسئلۀ مورد بررسی که "اولویت­سنجی ارزشی کاربران وب‌گاه‌های اجتماعی و کاربرمحور در ارتباط با بازی‌های رایانه‌ای“ است، از میان سازه‌های فضای مجازی، فضای وب‌گاه‌ها مورد توجه قرار دارد. براین اساس، در این مقاله استخراج، دسته‌بندی و تحلیل اطلاعات از داده‌های مرتبط با نیازهای کاربران از وب‌گاه‌های اجتماعی و کاربرمحور بر اساس وب‌گاه‌های اجتماعی در ارتباط با بازی‌های رایانه‌ای در دو مرحله صورت می‌گیرد:الف. شناسایی وب‌گاه‌های اجتماعی و کاربرمحور در ارتباط با بازی‌های رایانه‌ای؛ و ب. فراتحلیل کیفی وب‌گاه‌های بازی‌های رایانه‌ای. روش‌شناسی مورد استفاده برای مطالعۀ موضوع مورد مطالعه، روش فراتحلیل کیفی است که در آن نظر کاربران انجمن‌های اینترنتی مقوله‌بندی شده و سپس تحلیل می‌شود. یافته­های این مطالعه نشان می­دهد که اولویت‌ها و انتظارات بازیکنان از بازی‌های رایانه‌ای در سطح ارزشی، ظرفیتی و محتوایی قابل تقسیم است و بر اساس پیشرفت فناوری وب، روند بازی­های رایانه­ای در آینده به سمت یکپارچگی دنیای بازی­ها با زندگی واقعی و همه‌جا حاضربودن و همه‌جا ممکن‌بودن بازی­ها در حرکت است
    کلید واژگان
    بازی الکترونیکی
    بازی تلفن همراه
    فناوری وب
    اولویت‌سنجی
    وب یک تا پنج

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_51878.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133041

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب