نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:27:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:27:44Z
dc.date.available1399-07-08T22:27:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:27:44Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-29en_US
dc.date.submitted1394-07-07fa_IR
dc.identifier.citation(1394). کمپین‌های رسانه‌ای و پیشگیری از جرائم سازمان‌یافته/ نوشته : غلامحسین بیابانی , شهناز هاشمی و افسانه مظفری. فصلنامه رسانه, 26(4), 73-83.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_51848.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133021
dc.description.abstract<strong>مقالة حاضر میزان اثرگذاری کمپین­های رسانه­ای در زمینه پیشگیری از جرائم سازمان‌یافته را مورد بررسی قرار می­دهد. در یک کمپین پیشگیری از جرم که از طریق عمومی‌سازی انجام می­شود دارای اهمیت­های مختلف است. کمپین­های رسانه­ای به‌دلیل برخورداری از مخاطبان متنوع دارای تأثیرات چندجانبه است؛ آموزش اعضای جامعه در خصوص جرائم باعث می­شود میزان گزارش‌دهی شهروندان نسبت به جرم و به‌دنبال آن اخبار وقایع مجرمانه بالا برود. در‌واقع نتیجة این کمپین ممکن است تغییر رفتار نباشد بلکه باعث توجه بیشتری به این جرائم خواهد شد. اما عمده اهداف این‌گونه کمپین­ها را می­توان به موارد ذیل برشمرد: انتقال اطلاعات به بزهکاران و بزه‌دیدگان بالقوه، آگاه‌سازی جامعه نسبت به مشکلات بزهکاری، معرفی سازوکارهای تقویت آماج جرم، هشدار در خصوص افزایش گشت‌های پلیس.</strong><br /> <strong>براین‌اساس این مقاله تلاش دارد با توجه به کمپین­های رسانه­ای در پیشگیری از جرائم سازمان­یافته به این سؤالات پاسخ گوید:</strong><br /> <strong>برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به جرائم سازمان‌یافته چه نوع اطلاعاتی باید ارائه شود؟ جامعة مخاطبین هدف شامل چه کسانی باید باشد؟ اطلاعات مورد نظر از چه طرقی باید به عموم منتقل شود؟ چه کمپینی دارای اثرگذاری بیشتری است؟ </strong><br /> <strong>با این حال نگارندگان تلاش دارند ابعاد گوناگون کمپین­های رسانه­ای را مورد کنکاش قرار دهند.</strong>fa_IR
dc.format.extent488
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectکمپینfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectپیشگیریfa_IR
dc.subjectجرائم سازمان‌یافتهfa_IR
dc.titleکمپین‌های رسانه‌ای و پیشگیری از جرائم سازمان‌یافته/ نوشته : غلامحسین بیابانی , شهناز هاشمی و افسانه مظفریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue4
dc.citation.spage73
dc.citation.epage83


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد