کمپینهای رسانهای و پیشگیری از جرائم سازمانیافته/ نوشته : غلامحسین بیابانی , شهناز هاشمی و افسانه مظفری
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقالة حاضر میزان اثرگذاری کمپینهای رسانهای در زمینه پیشگیری از جرائم سازمانیافته را مورد بررسی قرار میدهد. در یک کمپین پیشگیری از جرم که از طریق عمومیسازی انجام میشود دارای اهمیتهای مختلف است. کمپینهای رسانهای بهدلیل برخورداری از مخاطبان متنوع دارای تأثیرات چندجانبه است؛ آموزش اعضای جامعه در خصوص جرائم باعث میشود میزان گزارشدهی شهروندان نسبت به جرم و بهدنبال آن اخبار وقایع مجرمانه بالا برود. درواقع نتیجة این کمپین ممکن است تغییر رفتار نباشد بلکه باعث توجه بیشتری به این جرائم خواهد شد. اما عمده اهداف اینگونه کمپینها را میتوان به موارد ذیل برشمرد: انتقال اطلاعات به بزهکاران و بزهدیدگان بالقوه، آگاهسازی جامعه نسبت به مشکلات بزهکاری، معرفی سازوکارهای تقویت آماج جرم، هشدار در خصوص افزایش گشتهای پلیس. برایناساس این مقاله تلاش دارد با توجه به کمپینهای رسانهای در پیشگیری از جرائم سازمانیافته به این سؤالات پاسخ گوید: برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به جرائم سازمانیافته چه نوع اطلاعاتی باید ارائه شود؟ جامعة مخاطبین هدف شامل چه کسانی باید باشد؟ اطلاعات مورد نظر از چه طرقی باید به عموم منتقل شود؟ چه کمپینی دارای اثرگذاری بیشتری است؟ با این حال نگارندگان تلاش دارند ابعاد گوناگون کمپینهای رسانهای را مورد کنکاش قرار دهند.
کلید واژگان
کمپینرسانه
پیشگیری
جرائم سازمانیافته
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




