نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:27:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:27:41Z
dc.date.available1399-07-08T22:27:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:27:41Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-20en_US
dc.date.submitted1394-05-29fa_IR
dc.identifier.citation(1394). تحلیل محتوای رسانه: یک رویکـرد پژوهشـی/نوشته : علی اکبر فرهنگی و امیر رستگار. فصلنامه رسانه, 26(3), 121-142.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_51192.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133005
dc.description.abstract<strong>بدون تردید قدرت رسانه در جامعة امروزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به گزارش اخبار رسانه‌های مهم آمده رسانه‌ها می‌توانند به‌طور قابل توجهی بر قیمت سهام تأثیرگذارند و موجب فروپاشی شرکت‌ها، افزایش و کاهش فروش محصولات شوند. رسانه‌ها می‌توانند شرایطی را به‌وجود آورند که موجب استعفای مقامات ارشد و حتی سرنگونی رؤسای جمهور شوند.</strong><br /> <strong>تحلیل محتوای رسانه‌ها یک زیرمجموعة تخصصی از تحلیل محتواست که یک متدولوژی تحقیقی قدیمی و تثبیت شده‌است. تحلیل محتوای رسانه‌ها به‌عنوان یک متدولوژی تحقیقاتی در مطالعات ارتباطات جمعی و علوم اجتماعی همراه با ورود تلویزیون افزایش یافت. تحلیل محتوای رسانه‌ها یک روش تحقیقاتی اولیه برای مطالعة نقش خشونت، نژادپرستی و زنان در برنامه‌سازی تلویزیونی نیز در فیلم‌ها، به‌کار برده شده‌است و برخی از محققین تحلیل محتوا را تکنیکی برای نتیجه‌گیری و شناسایی سیستماتیک و عینی ویژگی‌های خاص درون یک متن تعریف کرده‌­اند. رویکرد رفتارگرایانه ورویکرد انسان‌گرایانه دو قالب مهم در تحلیل محتوا هستند . رویکرد رفتارگرایانه به تحلیل محتوا عمدتاً به تأثیراتی مربوط می‌شود که محتوا ایجاد می‌کند. این رویکرد یکی از رویکردهایی است که دانشمندان علوم اجتماعی آن را دنبال می‌کنند. درحالی‌که رویکرد رفتارگرایانه نگاهی نوگرایانه از تحلیل محتوا دارد و سعی در شناخت تأثیرات آتی، رویکرد انسان‌گرایانه نگاهی واپسگرایانه از تحلیل محتوا دارد و می‌کوشد که دربارة جامعه و فرهنگی که آن را به‌وجود آورده‌است بررسی‌های موشکافانه انجام دهد. در این مقاله محققین به بحث درباره تحلیل محتوا و اهمیت آن در رسانه و انواع تحلیل محتوا پرداخته‌اند</strong>fa_IR
dc.format.extent343
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectتحلیل محتوای کیفی و تحلیل محتوای کمّیfa_IR
dc.subjectارتباطاتfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای رسانه: یک رویکـرد پژوهشـی/نوشته : علی اکبر فرهنگی و امیر رستگارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue3
dc.citation.spage121
dc.citation.epage142


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد