• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافت
    • دوره 14, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافت
    • دوره 14, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فناوری و آموزش باز و انعطاف پذیر

    (ندگان)پدیدآور
    فاضلی, عصمت
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    372.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مقاله مروری بر تأثیر فناوری در آموزش و ظهور آموزش باز و انعطاف‌پذیر (OFL) است. فناوری با پیشرفت روزافزون تأثیر شگرفی در ارتقاء و تحول آموزش داشته است. چنانکه آموزش با بهره‌گیری از فناوری مراحلی را طی کرده که مراحل توزیعی، تعاملی و اشتراکی نام گرفته‌اند در هریک از این مراحل آموزشی، به ترتیب، استاد یا معلم مداری، دانشجو یا فراگیرمداری و تیم آموزشی‌مداری مطرح بوده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات، و شبکه جهانی وب در جهت ارتقاء آموزش از راه دور امکان برنامه‌ریزی آموزش باز و انعطاف‌پذیر را فراهم ساخته‌اند. چنین آموزشی دارای مزایای متعددی مانند عدم وجود شرایط ورودی، محدودیت زمانی، استفاده از روش معین و محدودیت منابع است. با این وصف، ارتباط رو در رو و جنبۀ عاطفی این‌گونه آموزش ضعیف است. بهترین روش برای آموزش اشتراکی استفاده از شبکۀ جهانی وب است. با این حال، انتخاب یک چارچوب کاملاً مطمئن و کارآمد برای چنین آموزشی مشکل است. استفاده از طرح توانمندی ذهنی ششگانه بلوم در ارائل مطالب در محیط وب شاید بتواند بر سهولت کار بیافزاید. برحسب طرح مزبور، مطلب ارائه شده باید متناسب با مرحۀ یادگیری ـ که آغاز آن «کسب دانش» و نهایتش مرحله «ارزشیابی و قضاوت» است ـ باشد.
    کلید واژگان
    آموزش مادام العمر
    آموزش باز و انعطاف پذیر
    آموزش برخط
    روش معلم مداری
    روش دانشجو یا فراگیر مداری
    روش تیم آموزشی مداری

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2004-04-20
    1383-02-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
    سازمان پدید آورنده
    -

    شاپا
    1027-2690
    URI
    http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13369.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/128967

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب