مرور دوره 14, شماره 32 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
- 
آکادمی علوم استرالیا (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)آکادمی علوم استرالیا ـ به شکل امروزی خود ـ از سال 1954 با هدف پیشبرد علوم در استرالیا تشکیل شد. مجموعهای مستقل و غیرانتفاعی میباشد و هر چمداز حمایتهای دولتی برخوردار است، التزام قانونی به دولت ندارد. آکادمی در حال حاضر ...
 
- 
بنیاد علمی اروپا( ESF) (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)بنیادعلمی اروپا با (European Science Foundation (ESF) در سال 1974 میلادی تأسیس شد. اعضای این بنیاد را شورای تحقیقاتی، آکادمیها و مؤسسات علمی از 29 کشور اروپایی تشکیل میدهند و در مجموعه 76 عضو دارد هدف از تأسیس این بنیاد ...
 
- 
رشد علمی در کره جنوبی (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)در سالهای اخیر، براساس مقالات نمایه شده در مؤسسه اطلاعات علمی (ISI)، اینگونه مشهود استکه کره جنوبی میزان مشارکت خود را در تولیدمتون علمی به طور پیوسته افزایش داده است. به طور کلی، کره جنوبی میزان مشارکت خود را در اطلاعات ...
 
- 
ساختار و عملکرد انجمن های علمی ایران (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)انجمنهای علمی از جمله نهادهای جامعه مدنی هستند که نقش مؤثری در تولید دانش و دستیابی به توسعه علمی دارند. در واقع انجمنهای علمی زیربنای اصلی نهادهای مستقلی را تشکیل میدهند که اغلب آنها فراتر از حد و مرز سیاسی، نژادی، ...
 
- 
شناخت عوامل رشد پژوهش و نه موانع آن: یک چرخش بینش (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)سالها است که به هنگام بحث در مورد توسعه و پژوهش همواره کوشش شده است موانع سر راه پژوهش برشمرده شود. پژوهشگران نیز همواره در گفتارهای روزانه و مصاحبهها به نمونههایی از این موانع اشاره میکنند. در این مقاله استدلال میشودکه ...
 
- 
فلسفه انجمن های علمی (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)این مقاله به بررسی فلسفۀ انجمنهای علمی میپردازد. انجمنهای علمی نقش فزایندهای را درحمایت از دانشپژوهی و متخصصان ایفا کردهاند. یک نهاد علمی زمانی به طور اثربخش اداره میشودکه از استقلال مناسبی برخوردار باشد. همچنین، ...
 
- 
فناوری و آموزش باز و انعطاف پذیر (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)هدف این مقاله مروری بر تأثیر فناوری در آموزش و ظهور آموزش باز و انعطافپذیر (OFL) است. فناوری با پیشرفت روزافزون تأثیر شگرفی در ارتقاء و تحول آموزش داشته است. چنانکه آموزش با بهرهگیری از فناوری مراحلی را طی کرده که مراحل ...
 
- 
نانو تکنولوژی: نگین علوم آینده (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)نانوتکنولوژی در لغت به معنای علم مطالعه ذرات بسیار کوچک است. گاهی از آن به عنوان علم ذرات بسیار کوچک نام برده و به عنوان تکنولوژی ساخت وسایل در مقیاس اتمی یا مولکولی تعریف میشود. پیشوند نانو از کلمه یونانی nanos به معنای ...
 
- 
ویژگی های نیروی انسانی توسعه یافته (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2004-04-20)توسعه انسانی به معنی ارتقاء توانمندی و ظرفیت نیروی انسانی و درنتیجه افزایش بهرهوری فردی و اجتماعی او از طریق آموزش و حرفهآموزی است. امروزه کارشناسان توسعه اقتصادی بر این باورندکه نیروی انسانی آموزشدیده و توسعهیافته ...
 



