مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس عنوان

  • Normal and Abnormal Reading: Phonology and Dyslexia 

    سهرابی, احمد؛ سهرابی, سانیار (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)
    Background:In this article we review some experimental, modeling, and neuropsychological findings on normal and abnormal reading. We mainly focus on single word reading as a mature area in scientific studies of reading.   ...

  • بازنمایی خواندن در آثار یک نویسنده: مطالعه موردی داستان‌های مصطفی مستور 

    صفوی, زینب (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)
    هدف: هدف از نگارش این مقاله بیان نمونه­هایی از مصادیق خواندن در آثار یک نویسنده­ی ایرانی – مصطفی مستور - و بررسی جایگاه خواندن در آثار وی است. روش­: این مقاله به شیوه­ی کتابخانه­ای و با نقل شواهد از متن داستان­های نویسنده ...

  • بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی خانواده بر خواندن فرزندان 

    سلیمیان‌ریزی, ملیحه؛ لرکی, پریسا؛ بیگ لو, اعظم (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)
    چکیده زمینه: سرمایه اجتماعی خانواده عاملی در جهت رشد و پیشرفت اجتماعی و ارتقای سرمایه انسانی فرزندان است. علاوه بر این، خانواده به عنوان مهم­ترین نهاد اجتماعی نقش مهمی در نهادینه کردن امر خواندن در فرزندان ایفا می­کند. با ...

  • تأملی تاریخی- جامعه شناختی در خواندن به مثابه امری پروبلماتیک 

    احمدرش, رشید؛ منتظری خوش, حسن (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)
    زمینه: تامل نظری ما در این مقاله بر این گزاره اصلی بنیان نهاده شده است که «ناپروبلماتیک بودن» امر خواندن نسبتی مستقیم و هم افزا با بازی «شکل» و «زندگی» در جامعه ایرانی دارد. در حقیقت ادعای ما این است که در این جغرافیای ...

  • خواندن به مثابه یک مهارت راهبردمحور: حلقه مفقوده در نظام آموزشی ایران 

    داوری, حسین (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)
    زمینه: خواندن به مثابه یکی از مهارت­های مهم سوادآموزی در سه دهه اخیر با حجم قابل­توجهی از پژوهش­ها همراه بوده است. به استناد این پژوهش­ها، تقویت و بهره­گیری موثر از این مهارت در گرو تسلط فراگیر بر راهبردهایی است که سهم ...

  • ضرورت تأسیس و انتشار مجله علمی در حوزه خواندن 

    حسینی, سید مهدی (دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)