مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
Normal and Abnormal Reading: Phonology and Dyslexia
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)Background:In this article we review some experimental, modeling, and neuropsychological findings on normal and abnormal reading. We mainly focus on single word reading as a mature area in scientific studies of reading. ...
-
بازنمایی خواندن در آثار یک نویسنده: مطالعه موردی داستانهای مصطفی مستور
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)هدف: هدف از نگارش این مقاله بیان نمونههایی از مصادیق خواندن در آثار یک نویسندهی ایرانی – مصطفی مستور - و بررسی جایگاه خواندن در آثار وی است. روش: این مقاله به شیوهی کتابخانهای و با نقل شواهد از متن داستانهای نویسنده ...
-
بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی خانواده بر خواندن فرزندان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)چکیده زمینه: سرمایه اجتماعی خانواده عاملی در جهت رشد و پیشرفت اجتماعی و ارتقای سرمایه انسانی فرزندان است. علاوه بر این، خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی نقش مهمی در نهادینه کردن امر خواندن در فرزندان ایفا میکند. با ...
-
تأملی تاریخی- جامعه شناختی در خواندن به مثابه امری پروبلماتیک
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)زمینه: تامل نظری ما در این مقاله بر این گزاره اصلی بنیان نهاده شده است که «ناپروبلماتیک بودن» امر خواندن نسبتی مستقیم و هم افزا با بازی «شکل» و «زندگی» در جامعه ایرانی دارد. در حقیقت ادعای ما این است که در این جغرافیای ...
-
خواندن به مثابه یک مهارت راهبردمحور: حلقه مفقوده در نظام آموزشی ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)زمینه: خواندن به مثابه یکی از مهارتهای مهم سوادآموزی در سه دهه اخیر با حجم قابلتوجهی از پژوهشها همراه بوده است. به استناد این پژوهشها، تقویت و بهرهگیری موثر از این مهارت در گرو تسلط فراگیر بر راهبردهایی است که سهم ...
-
ضرورت تأسیس و انتشار مجله علمی در حوزه خواندن
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2017-11-22)



