شناسایی و رتبه بندی مولفه های بکارگیری فناوری آموزش الکترونیکی در سازمان های دفاعی
(ندگان)پدیدآور
نظری فرخی, ابراهیمخیرگو, منصورعسکرنیا, مسعودنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش الکترونیکی یکی از روشهای نوین آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که میتواند بسیاری از محدودیتها و محرومیتهای آموزش سنتی را مرتفع نماید. بر همین اساس میتوان گفت راهحلهای گذشته قابلیت و قدرت مواجهه با چالشهای سازمانی و محیط بیرونی را از دست دادهاند؛ بنابراین بهتر است رویکردها و دیدگاههای جدیدی جایگزین شوند. هدف این پژوهش، شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای بهکارگیری موفق آموزش الکترونیکی در دانشگاه افسری امام علی (ع) است. جامعه آماری شامل کاربران سیستمهای آموزش الکترونیکی (اعم از دانشجویان و اساتید) و خبرگانی است که دانش و تجربه لازم در حوزه آموزش الکترونیکی را دارند. نمونه آماری این پژوهش 150 نفر بوده که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تی- تک نمونهای و تکنیک تحلیل شبکه فازی استفاده شد. یافتههای پژوهش به لزوم توجه در مؤلفههای بهکارگیری فناوری آموزش الکترونیکی در دانشگاه افسری امام علی (ع)، اشاره دارد. نتیجه آنکه ارزش اطلاعات موجود در سیستم از دید کاربران مهم بوده و نقش اساسی دارد و لذا بایستی به کیفیت اطلاعات، جامعبودن و بهروز بودن آنها توجه داشت. نرمافزارهای کاربردی و کارایی نرمافزار نیز از دیگر مؤلفههای مهم هستند. گرچه ممکن است محدودیتهایی در دانشگاه، اعمال گردد اما این موضوع با توجه به انعطافپذیری سیستمهای اطلاعاتی، امکان عملیاتیشدن دارد.
کلید واژگان
فناوری آموزشآموزش الکترونیکی
آموزش مجازی
یادگیری الکترونیکی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-07-221399-05-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه افسری امام علی (ع)استادیار مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه افسری امام علی (ع)
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات




