مرور دوره 11, شماره 4 بر اساس عنوان

  • بررسی ظرفیت‌های اقتباس پویانمایی (انیمیشن) از منطق‌الطیر عطار 

    پرتوی راد, طیبه (معاونت پ‍‍ژوهش وفناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2019-12-22)
    متون ادبی ایران به‌ویژه متون کهن هیچ‌گاه برای نمایش به نگارش درنیامده است؛ ولی برخی از آنها ظرفیت‌های نمایشی دارد و فیلمنامه‌نویسان می‌توانند به شیوه‌های مختلف از آنها اقتباس و استفاده کنند. منطق‌الطیر عطار یکی ...

  • تحلیل ویژگی‌های سبکی مطلوب فرامرزنامه برای اقتباس انیمیشن 

    پورشبانان, علیرضا؛ پورشبانان, امیرحسین (معاونت پ‍‍ژوهش وفناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2019-12-22)
    پویانمایی (انیمیشن) یکی از مهم‌ترین گونه‌ها یا ژانرهای تاریخ سینمای جهان است که همواره بسیاری از هنرمندان و مخاطبان به آن توجه داشته‌اند و آثار درخشان بسیاری در بستر آن خلق شده است. در طول شکل‌گیری و رشد این گونة تصویری، ...

  • خوانندة نهفته؛ معیاری برای انتخاب متن در بازنویسی (بررسی خوانندة نهفته در کلیله‌ودمنه براساس نظریة ایدن چمبرز) 

    معینی, فرزانه؛ حسام‌پور, سعید (معاونت پ‍‍ژوهش وفناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2019-12-22)
    در میان آثار کهن ادب فارسی، کلیله‌ودمنه یکی از متن‌هایی است که توجه بسیاری از بازنویسان را برانگیخته و حکایت‌های فراوانی از آن بازنویسی شده است. برای یافتن دلیل این توجه و پی‌بردن به اینکه آیا این اثر برای کودکان ...

  • سال 11، شماره 4 - شماره پیاپی 44، زمستان 1398 

    پدیدآور نامشخص (معاونت پ‍‍ژوهش وفناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2019-12-22)

  • شرح چند بیت از خاقانی با رویکردی انتقادی به دیگر شروح 

    سلطان محمدی, امیر؛ سادات ابراهیمی, سید منصور (معاونت پ‍‍ژوهش وفناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2019-12-22)
    خاقانی شاعری است که اگر او خیال‌انگیزترین شاعر زبان فارسی نامیده شود، گزافه نیست. توجه‌نکردن به لایه‌های عمیق ساختاری و معنایی شعر او باعث می‌شود هم از مقصود و معنای منظور او در شعر دور شویم و هم لطافت‌های شعری او را ...