مرور دوره 4, شماره 16 بر اساس تاریخ انتشار

  • سبک زندگی و نگرش‌های تقدیرگرایانه 

    رحمتی, محمد مهدی؛ کریم زاده, لیلا؛ کبیری, سعید؛ بخشی, سعادت (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2016-11-21)
    تحقیق حاضر باهدف بررسی تأثیر سبک زندگی بر نگرش­های تقدیرگرایانه در میان دانشجویان دانشگاه گیلان انجام‌شده است.اهداف این پژوهش عبارت‌اند از: برآورد میزان تقدیرگرایی در میان دانشجویان و تحلیل نگرش­های تقدیرگرایانه با توجه ...

  • زبان و فرهنگ بیگانه، زبان و فرهنگ رسمی: چالش ها و چشم اندازها 

    تاجیک, لیلا؛ فراهانی, مژگان (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2016-11-21)
    مفهوم زبان‌پریشی2 که نتیجه طبیعی فراگیری زبان دوم می باشد (سلایجر،1996)3، بیش از سه دهه است که مورد توجه محققان قرار گرفته است. اگرچه تعداد کمی از مطالعات موجود، زبان پریشی را که در نتیجه تماس زبان‌های ...

  • اثرات رسانه‌ها با تأکید بر اینترنت بر هویت نوجوانان 

    سعیدی پور, اسماعیل (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2016-11-21)
    در این مقاله اثرات رسانه ها ، بویژه اینترنت بر هویت نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت. سوال اساسی در این تحقیق آن بود که با توجه به آن که نوجوانان امروزی نسبت به گذشته وقت بسیار زیادی از خود را صرف اینترنت می کنند و در دنیایی ...

  • مطالعه موردی اجرای طرح درس سواد رسانه‌ای برای دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی 

    دلاوری, علی؛ خانیکی, هادی؛ شاه حسینی, وحیده (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2016-11-21)
    از الزامات عصر حاضر، ارتقای سواد رسانه‌ای در دنیای فراگیر از پیام‌های رسانه‌ای است. و اما سواد رسانه‌ای خود به خود در افراد ارتقا نمی‌یابد و نیازمند آموزش و برنامه‌ریزی منظم و جدی است که خصوصاً از سنین پایین توصیه می‌شود. این ...

  • هم‌زیستی هنر عامه و هنر والا در بستر نسل سوم سرمایه‌داری 

    ابراهیم پور, احمد؛ احمدیان, امیر (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2016-11-21)
    نظام­های سلسله مراتبی همان­گونه که دانش تخصصی را از دانش متعارف و معمول جدا می­سازند، فرهنگ عالی را نیز از فرهنگ پست تفکیک می­کنند. تلاش­هایی را که در جهت دفاع از هر یک از این دو موضع صورت گرفته است، می­توان هم از دیدگاه ...