• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 20, شماره 75
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 20, شماره 75
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تجربه زیسته معلمان و والدین دانش‌آموزان پایه اول دبستان از محاسن برنامه درسی قرآن

    (ندگان)پدیدآور
    کریمیان, بهناززندوانیان, احمدحسنی, حسیندرویش پور, دلارام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    397.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام پژوهش حاضر، فهم پدیدارشناسانة تجربة زیستة معلمان دورة ابتدایی و والدین دانش‌آموزان از محاسن برنامه درسی قرآن پایه اول دبستان در سال‌تحصیلی 1402- 1401 بود. این پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی اجرا شد. جامعه مطالعاتی معلمان و والدین دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در شهر یزد بودند. روش نمونه‌گیری، هدفمند ملاک محور ترجیحی بود و نمونه‌گیری تا مرحله رسیدن به اشباع داده‌ها ادامه یافت. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. تحلیل مصاحبه‌ها، با استفاده از الگوی 7 مرحله‌ای کلایزی انجام شد. یافته‌ها در 4 مقولة اصلی (1- توجه به ابعاد شناختی، عاطفی، مهارتی و هوش‌های چندگانه؛ 2- غنای محتوایی به لحاظ پرداختن به مبانی اعتقادی و اصول و فروع دین؛ 3- برخورداری از محتوای جذاب و خلاقانه؛ 4- پشتیبانی انگیزشی از کتاب با برنامه درسی فوق العاده و حمایتی) طبقه بندی شدند. ارزیابی شرکت کنندگان از اعتبار و سودمندی محتوای تدوین شده برای برنامه درسی قرآن پایه اول ابتدایی، حاکی از قابل قبول بودن آن است.
    کلید واژگان
    برنامه درسی قرآن
    پایه اول
    پدیدارشناسی
    معلمان
    والدین
    محتوای برنامه درسی

    شماره نشریه
    75
    تاریخ نشر
    2025-02-19
    1403-12-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه یزد، یزد، ایران.
    گروه علوم تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه یزد
    استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه یزد، یزد، ایران.
    دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه یزد، یزد، ایران.

    شاپا
    1735-4986
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jcs.2025.466420.2301
    https://www.jcsicsa.ir/article_214802.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1168734

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب