نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرزگر بفروئی, محدثهfa_IR
dc.date.accessioned1404-03-11T05:09:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-06-01T05:09:01Z
dc.date.available1404-03-11T05:09:00Zfa_IR
dc.date.available2025-06-01T05:09:01Z
dc.date.issued2022-04-21en_US
dc.date.issued1401-02-01fa_IR
dc.date.submitted2022-07-01en_US
dc.date.submitted1401-04-10fa_IR
dc.identifier.citationبرزگر بفروئی, محدثه. (1401). نگاهی به ترکیبات ساده‌ وصفی و اضافی در زبان‌های فارسی و چینی (رویکردی آموزشی). مطالعات آموزش زبان فارسی, 8(14), 105-123.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_7241.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1166451
dc.description.abstractترکیبات وصفی یکی از ابزار‌های زبانی مهم برای ابراز احساسات و برقراری ارتباط هستد اما در اکثر زبان‌ها نحوۀ استفاده و ساختار دستور زبانی آن یکسان نیست. با یک بررسی در مورد نحوۀ کاربرد ترکیبات وصفی و اضافی در دو زبان فارسی و چینی متوجه خواهیم شد که ساختار ترکیب‌های وصفی و اضافی با هم تفاوت‌های بارزی دارند و دستور زبان و ویژگی‌های بیان مفاهیم در این دو زبان کاملا متفاوت می‌باشد. تحقیق حاضرضمن معرفی انواع ترکیبات وصفی و اضافی در دو زبان و با استفاده از روش توصیفی و تطبیقی به کاوش در مورد تفاوت‌های ترتیب و ساختار ترکیب‌های وصفی و اضافی در این دو زبان پرداخته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در زبان فارسی ترکیب وصفی «موصوف + صفت» می‌باشد در صورتی که در زبان چینی «صفت+ موصوف» ترکیب وصفی را می‌سازد. بررسی‌های مبتنی بر تجربۀ تدریس به زبان‌آموزان چینی نشان می‌دهد که گرچه آنها ساختار ترکیبات وصفی دوتایی را متوجه می‌شوند، اما در مواجهه با ترکیبات وصفی و اضافی طولانی به دلیل تفاوت دستور زبانی با ابهام روبرو هستند و اکثراً اشتباه به کار می‌برند. چینی‌آموزان فارسی زبان نیز در هنگام استفاده از ترکیبات وصفی و اضافی از دستور زبان فارسی برای ساخت ترکیبات وصفی و اضافی چینی استفاده نموده و در انتقال معانی دچار مشکل می‌شوند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که توضیح و تأکید بر تفاوت‌های دستوری دو زبان و زیر هم نوشتن کلمات هر دو زبان و نیز تکرار و تمرین و ارائه مثال‌های مختلف از ترکیبات کوتاه تا بلند در حین تدریس توسط مدرس‌های زبان باعث تسلط زبان‌آموز درساخت این ترکیبات می‌شوند.fa_IR
dc.format.extent4564
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectزبان فارسیfa_IR
dc.subjectزبان چینیfa_IR
dc.subjectترکیب وصفیfa_IR
dc.subjectترکیب اضافیfa_IR
dc.titleنگاهی به ترکیبات ساده‌ وصفی و اضافی در زبان‌های فارسی و چینی (رویکردی آموزشی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه زبان فارسی دانشکده اقتصاد و تجارت چین، چینfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue14
dc.citation.spage105
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد