| dc.contributor.author | برزگر بفروئی, محدثه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1404-03-11T05:09:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-06-01T05:09:01Z | |
| dc.date.available | 1404-03-11T05:09:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-06-01T05:09:01Z | |
| dc.date.issued | 2022-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2022-07-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1401-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | برزگر بفروئی, محدثه. (1401). نگاهی به ترکیبات ساده وصفی و اضافی در زبانهای فارسی و چینی (رویکردی آموزشی). مطالعات آموزش زبان فارسی, 8(14), 105-123. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-6042 | |
| dc.identifier.uri | http://maz.journals.miu.ac.ir/article_7241.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1166451 | |
| dc.description.abstract | ترکیبات وصفی یکی از ابزارهای زبانی مهم برای ابراز احساسات و برقراری ارتباط هستد اما در اکثر زبانها نحوۀ استفاده و ساختار دستور زبانی آن یکسان نیست. با یک بررسی در مورد نحوۀ کاربرد ترکیبات وصفی و اضافی در دو زبان فارسی و چینی متوجه خواهیم شد که ساختار ترکیبهای وصفی و اضافی با هم تفاوتهای بارزی دارند و دستور زبان و ویژگیهای بیان مفاهیم در این دو زبان کاملا متفاوت میباشد. تحقیق حاضرضمن معرفی انواع ترکیبات وصفی و اضافی در دو زبان و با استفاده از روش توصیفی و تطبیقی به کاوش در مورد تفاوتهای ترتیب و ساختار ترکیبهای وصفی و اضافی در این دو زبان پرداخته است. بررسیها نشان میدهد در زبان فارسی ترکیب وصفی «موصوف + صفت» میباشد در صورتی که در زبان چینی «صفت+ موصوف» ترکیب وصفی را میسازد. بررسیهای مبتنی بر تجربۀ تدریس به زبانآموزان چینی نشان میدهد که گرچه آنها ساختار ترکیبات وصفی دوتایی را متوجه میشوند، اما در مواجهه با ترکیبات وصفی و اضافی طولانی به دلیل تفاوت دستور زبانی با ابهام روبرو هستند و اکثراً اشتباه به کار میبرند. چینیآموزان فارسی زبان نیز در هنگام استفاده از ترکیبات وصفی و اضافی از دستور زبان فارسی برای ساخت ترکیبات وصفی و اضافی چینی استفاده نموده و در انتقال معانی دچار مشکل میشوند. یافتههای این تحقیق نشان میدهد که توضیح و تأکید بر تفاوتهای دستوری دو زبان و زیر هم نوشتن کلمات هر دو زبان و نیز تکرار و تمرین و ارائه مثالهای مختلف از ترکیبات کوتاه تا بلند در حین تدریس توسط مدرسهای زبان باعث تسلط زبانآموز درساخت این ترکیبات میشوند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 4564 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | جامعه المصطفی العالمیه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات آموزش زبان فارسی | fa_IR |
| dc.subject | زبان فارسی | fa_IR |
| dc.subject | زبان چینی | fa_IR |
| dc.subject | ترکیب وصفی | fa_IR |
| dc.subject | ترکیب اضافی | fa_IR |
| dc.title | نگاهی به ترکیبات ساده وصفی و اضافی در زبانهای فارسی و چینی (رویکردی آموزشی) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه زبان فارسی دانشکده اقتصاد و تجارت چین، چین | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 14 | |
| dc.citation.spage | 105 | |
| dc.citation.epage | 123 | |